Basic marketing : Unii care inventeaza inventatul

Din greseala am dat de un site numit basicmarketing.ro unde credeam ca o sa gasesc ceea ce zice si titlul si anume notiuni de baza din marketing explicate pe intelesul profanilor.
Am citit prima oara un material interesant ca titlu numit „Tu la ce pret te vinzi?” unde am adaugat un link spre postul meu despre cum trebuie facut un cv care sa deschida usi. Am facut acest lucru nu din cautarea notorietatii ci pentru ca m-am saturat sa citesc cv-uri proaste.
Am facut apoi o observatie izvorata din practica la un material intitulat „Segmentare la extrem: felii prea subtiri” semnat de Ionut Ciurea.
Discutia pleca de la segmentarea in marketing si ajungea la marketing lateral. Cu toate ca opinia mea nu coincidea cu a celui care postase materialul mi-am permis , ca unul care de peste 10 ani mananc marketing pe paine in practica si in teorie, sa fac o optiune in sensul de a spune ca marketingul diferentiat nu este de cele mai multe ori rau. Spre rusinea mea am vazut cazul Actimel de la Danone ca fiind un exemplu de marketing diferentiat si nu un exemplu de marketing lateral .
Autorul Ionut Ciurea face la observatiile mele raspunsuri halucinante si argumenteaza ca lui exemplul Actimel i-a venit la o discutie cu prietenii si ca nu isi aduce amite sa il fi citit in cartea lui Kotler "Marketingul Lateral" acest exemplu . Era si greu mai ales ca celebrul autor avea un subcapitol dedicat studiului Actimel.
Dupa parerea mea este bine ca tinerii sa citeasca mult dar mai important e sa stie si ce este aia plagiat si un furt de idei.
Pentru instruirea lui Ionut Ciurea ii transmit ca Philip Kotler a fost unul din consultantii Danone si ca ideile lui novatoare au ajutat compania.
Diferenta intre un practician care poate inventa noi teorii precum Kotler si un nepractician s-a vazut in acest caz. Pentru Kotler a fost usor sa observe aspecte diferite la acest tip de produs pentru ca el lucra cu produsul, il oferea pe piata si se chinuia sa faca o diferentiere novatoare. Pe cand tinarul autor roman avand datorita varstei putina practica a crezut ca la o bere cu prietenii a inventat un concept de care apoi s-a mirat si el ca il gasise altul cu ani de zile inaintea lui.
Si inca ceva : nu stiu cum o persoana se poate pretinde un expert in ceva de 6 ani cand are 25 de ani prospat impliniti !!!!
Pentru cei interesati de polemica o pot citi aici.
Mai nouă Mai veche