Prin deschiderea magazinului Metro in aceeasi zona cu Praktiker si Billa Primaria Brailei a reusit performanta unica in lume de a bloca o zona din oras. In acest moment sa intri dar mai ales sa iesi din parcarea comuna a celor trei magazine este in primul rand o chestiune de noroc si apoi de rezistenta a nervilor. Prin acordarea de autorizatii de constructie fara a tine cont de specificul zonei si sa fara a face un studiu de trafic Primaria Brailei isi arata inca odata incompetenta care caracterizeaza mandatul actualului primar.
Pentru cei care nu cunosc, semnele de circulatie si semafoarele sunt postate de primarie la propunerea politiei rutiere. Aceasta din urma chiar daca face propuneri pertinente nu are ce face deoarece parghiile sunt in mina primariei.
Iata cum nu a gandit Primaria Brailei fuxul de trafic pentru o masina care vine de pe db Dorobantilor si doreste sa ajunga la Metro care are urmatoarele obstacole:
1. la intersectia cu str Rm.Sarat nu exista fluctuatie in executarea manevrei de stanga pentru ca stopul are flux comun si inainte si la stanga.Astfel un numar mic de masini reusesc sa intre in intersectie pe care o blocheaza, urmand a fi eliberata doar la schimbarea semaforului.
2. dupa ce reusesti sa intri in intersectie dai de o trecere de pietoni care este in contratimp cu fluxul de circulatie astfel ca masinile stau si se blocheaza fluxul de circulatie
3. scapand de trecerea de pietoni si dorind apoi sa intri in zona parcarii celor trei mari magazine dai de o statie de autobuze si mati taxi care fac curse judetene, inteligent pusa nu am ce spune, care blocheaza manevra la dreapta
4. urmeaza nu e asa, de-a dreptul ilogic, un alt semafor!
Atentie ca toate cele descrise mai sus se intind pe imensa distanta de 20 de metri!!!
5. dupa ce in sfarsit ai intrat in parcare incepe batalia gasirii unui loc
6. cand doresti sa parasesti parcarea ai urmatoarele dileme : sa iesi pe sos Rm Sarat prin drumul principal si atunci ai tendinta de a pierde cel putin o jumatate de ora sau sa iesi pe drumul lateral de langa pod dar nu poti merge decat inainte pentru ca .. logic avem linie dubla!
7. se poate iesi si prin str Transilvaniei dar ai nevoie apoi de o reparatie a masinii pentru ca pe constructorii Metro care au distrus drumul nu i-a interesat acest aspect.
De ce este vinovata Primaria Braila pentru tot acest haos? Pentru ca nu a urmarit interesul cetateanului ci s-a bazat pe interesul magazinelor, creandu-le lor toate conditiile pentru profit. Sa ma explic. Se putea acorda autorizatia de constructie Metro doar daca acesta facea si o parcare subterana si o sistematizare a iesirii prin str Transilvaniei. Nu s-a facut asa pentru ca ar fi costat compania Metro prea multi bani. Lasa ca e mai bina sa se omoare brailenii la intrare si iesire ca nu e problema companiei!
Apoi s-a ales ca in intersectia dintre strazile Rm Sarat si bd Dorobantilor sa fie doar un flux al semafoarelor. De exemplu intersectia de la Sf Constantin de pe acelasi bulevard Dorobantilor cu str Scolilor are doua fluxuri : inainte si la stanga. Astfel acolo s-au eliminat ambuteiajele si s-a reusit eliberarea centrului intersectiei. O astfel de metoda ar fi buna si pentru intersectia Piata Mare. Deci un flux pe inainte si un alt semafor pentru la stanga.Astfel s-ar putea face si o corelare cu semafoarele pentru pietoni, s-ar reduce timpul petrecut in intersectie si s-ar elibera centrul intersectiei. Trebuie doar sa vrei. Nu costa decat patru semafoare care pot fi luate din alta intersectie de unde nu este nevoie de ele cum ar fi cea dintre Str Republicii si Bd 1 Decembrie 1918 de exmplu.
O alta schimbare care trebuie facuta e mutarea statiei de maxi taxi din fata Billa. Ar scadea aglomeratia semnificativ daca aceasta statie ar fi dusa in dreptul Praktiker, 10 metri mai departe de locatia actuala. Ar fi pozitionata dupa intersectia care duce spre parcarea celor trei magazine si ar usura traficul in zona.
Eliminarea semaforului spre Billa ar fi insa cea mai inteligenta solutie pe care primaria Braila ar putea-o lua. El poate fi inlocuit cu un sens giratoriu care ar simplifica traficul si ar coordona fluxurile de masini fara probleme. E o solutie mult mai practica si mai simpla. Ea a fost plicata cu succes la intersectia Rm Sarat cu soseaua de centura si mai ales la intrarea in Promenada Mall din Varsatura.
O alta solutie ar fi repararea strazii Transilvaniei pe banii celor trei magazine si orientarea unui flux de iesire si pe aceasta strada. Se poate chiar adopta solutia unui sens unic cu directia contrara strazii Rm Sarat. Astfel se va putea ajunge la Metro de pe Rm Sarat si iesi tot pe acolo dar luind-o la stanga si urmand str Transilvaniei cu iesire apoi in bd Dorobantilor.
Cum am aratat exista solutii simple si practice. Totul e sa vrei sa faci ceva pentru braileni. E mult mai simplu sa zici ca nu ai ce face cand tu ai creat , din lipsa de perspectiva si profesionalism, astfel de probleme.
Alo, Primaria Braila .. s-a inteles ceva? Trezirea va rog ca este 2011 si in 2012 vin alegeri! Faceti ceva macar acum!
editorial publicat pe www.infoest.ro
Pentru cei care nu cunosc, semnele de circulatie si semafoarele sunt postate de primarie la propunerea politiei rutiere. Aceasta din urma chiar daca face propuneri pertinente nu are ce face deoarece parghiile sunt in mina primariei.
Iata cum nu a gandit Primaria Brailei fuxul de trafic pentru o masina care vine de pe db Dorobantilor si doreste sa ajunga la Metro care are urmatoarele obstacole:
1. la intersectia cu str Rm.Sarat nu exista fluctuatie in executarea manevrei de stanga pentru ca stopul are flux comun si inainte si la stanga.Astfel un numar mic de masini reusesc sa intre in intersectie pe care o blocheaza, urmand a fi eliberata doar la schimbarea semaforului.
2. dupa ce reusesti sa intri in intersectie dai de o trecere de pietoni care este in contratimp cu fluxul de circulatie astfel ca masinile stau si se blocheaza fluxul de circulatie
3. scapand de trecerea de pietoni si dorind apoi sa intri in zona parcarii celor trei mari magazine dai de o statie de autobuze si mati taxi care fac curse judetene, inteligent pusa nu am ce spune, care blocheaza manevra la dreapta
4. urmeaza nu e asa, de-a dreptul ilogic, un alt semafor!
Atentie ca toate cele descrise mai sus se intind pe imensa distanta de 20 de metri!!!
5. dupa ce in sfarsit ai intrat in parcare incepe batalia gasirii unui loc
6. cand doresti sa parasesti parcarea ai urmatoarele dileme : sa iesi pe sos Rm Sarat prin drumul principal si atunci ai tendinta de a pierde cel putin o jumatate de ora sau sa iesi pe drumul lateral de langa pod dar nu poti merge decat inainte pentru ca .. logic avem linie dubla!
7. se poate iesi si prin str Transilvaniei dar ai nevoie apoi de o reparatie a masinii pentru ca pe constructorii Metro care au distrus drumul nu i-a interesat acest aspect.
De ce este vinovata Primaria Braila pentru tot acest haos? Pentru ca nu a urmarit interesul cetateanului ci s-a bazat pe interesul magazinelor, creandu-le lor toate conditiile pentru profit. Sa ma explic. Se putea acorda autorizatia de constructie Metro doar daca acesta facea si o parcare subterana si o sistematizare a iesirii prin str Transilvaniei. Nu s-a facut asa pentru ca ar fi costat compania Metro prea multi bani. Lasa ca e mai bina sa se omoare brailenii la intrare si iesire ca nu e problema companiei!
Apoi s-a ales ca in intersectia dintre strazile Rm Sarat si bd Dorobantilor sa fie doar un flux al semafoarelor. De exemplu intersectia de la Sf Constantin de pe acelasi bulevard Dorobantilor cu str Scolilor are doua fluxuri : inainte si la stanga. Astfel acolo s-au eliminat ambuteiajele si s-a reusit eliberarea centrului intersectiei. O astfel de metoda ar fi buna si pentru intersectia Piata Mare. Deci un flux pe inainte si un alt semafor pentru la stanga.Astfel s-ar putea face si o corelare cu semafoarele pentru pietoni, s-ar reduce timpul petrecut in intersectie si s-ar elibera centrul intersectiei. Trebuie doar sa vrei. Nu costa decat patru semafoare care pot fi luate din alta intersectie de unde nu este nevoie de ele cum ar fi cea dintre Str Republicii si Bd 1 Decembrie 1918 de exmplu.
O alta schimbare care trebuie facuta e mutarea statiei de maxi taxi din fata Billa. Ar scadea aglomeratia semnificativ daca aceasta statie ar fi dusa in dreptul Praktiker, 10 metri mai departe de locatia actuala. Ar fi pozitionata dupa intersectia care duce spre parcarea celor trei magazine si ar usura traficul in zona.
Eliminarea semaforului spre Billa ar fi insa cea mai inteligenta solutie pe care primaria Braila ar putea-o lua. El poate fi inlocuit cu un sens giratoriu care ar simplifica traficul si ar coordona fluxurile de masini fara probleme. E o solutie mult mai practica si mai simpla. Ea a fost plicata cu succes la intersectia Rm Sarat cu soseaua de centura si mai ales la intrarea in Promenada Mall din Varsatura.
O alta solutie ar fi repararea strazii Transilvaniei pe banii celor trei magazine si orientarea unui flux de iesire si pe aceasta strada. Se poate chiar adopta solutia unui sens unic cu directia contrara strazii Rm Sarat. Astfel se va putea ajunge la Metro de pe Rm Sarat si iesi tot pe acolo dar luind-o la stanga si urmand str Transilvaniei cu iesire apoi in bd Dorobantilor.
Cum am aratat exista solutii simple si practice. Totul e sa vrei sa faci ceva pentru braileni. E mult mai simplu sa zici ca nu ai ce face cand tu ai creat , din lipsa de perspectiva si profesionalism, astfel de probleme.
Alo, Primaria Braila .. s-a inteles ceva? Trezirea va rog ca este 2011 si in 2012 vin alegeri! Faceti ceva macar acum!
editorial publicat pe www.infoest.ro