De ce cred ca licitatiile publice se atribuie corect

Pentru cã indiferent ce scriu sau spun se zice cã am eu ceva cu politica si organizarea administraţiei din acest guvern, o sã dau un exemplu de licitaţie de pe sistemul public SEAP ( e-licitatie.ro) de unde se poate trage concluzia din titlu.

Astfel o autoritate contractantã din vestul ţãrii anunţã pe data de 17 decembrie 2010 la ora 19:29 ( !!!) o licitaţie pentru proiectarea si montarea unui sistem de panouri fotovoltaice. Data limitã de depunere a ofertelor a fost 24 decembrie 2010! Evaluarea ofertelor urmând a se face pe 30 decembrie 2010 pânã la ora 18! Valoarea estimatã a proiectului era de cca 500.000 lei ( cca 120.000 euro).

Desfãşurarea licitaţiei ia o întorsãturã bruscã în data de 20 decembrie 2010, cu doar patru zile înainte de depunerea documentaţiei de cãtre participanţi. Autoritatea contractantã anunţã cã de fapt nu e vorba de un sistem fotovoltaic (care produce curent) ci de un sistem de producere a apei calde menajere! Deci nu sunt mere ci pere!

Vorba aia tot solar se numeÅŸte!

Mai mult se menÅ£ioneazã cã de fapt valoarea iniÅ£ialã a cifrei de afaceri impusã drept condiÅ£ie de calificare este alta (una mai micã) ÅŸi cã garanÅ£ia de participare creÅŸte de la 5.000 de lei cum era anunÅ£at iniÅ£ial la peste 10.000 de lei! Ba mai mult, forma de constituire a garanÅ£iei care va fi acceptată este fie cash fie scrisoarea de garanÅ£ie bancară. Suntem deci în ajun de Crãciun ÅŸi cum pânã la finalul anului 90% dintre bãnci nu mai emit scrisori de garanÅ£ie bancarã trebuie musai sã gãseÅŸti banii pe undeva ÅŸi sã o poÅ£i constitui dacã vrei sã participi. E o chestie „tehnicã” pentru conessori.

Si pentru cã doar aşa mici modificãri nu ar fi fost importante se mai precizeazã de autoritatea contractantã cã o serie de documente pe care trebuiau sã le punã la dispoziţie pe SEAP nu le vor mai pune pentru cã uintându-se atent la documentaţie, la patru zile de la anunţarea licitaţiei repet, au observat cã de fapt nu ei trebuie sa le facã ci câştigãtorul! Iatã savuroasa descoperire cum aratã în original :

„Prin urmare ne aflam in imposibilitatea de a va pune la dispozitie: a) centralizatorul cheltuielilor, pe obiectiv (formularul F1); b) centralizatorul cheltuielilor pe categorii de lucrări, pe obiecte (formularul F2); c) listele cu cantităţile de lucrări pe categorii de lucrări (formularul F3); d) listele cu cantităţile de utilaje ÅŸi echipamente tehnologice, inclusiv dotări (formularul F4); e) fiÅŸele tehnice ale utilajelor ÅŸi echipamentelor tehnologice (formularul F5); Acestea fiind in sarcina dvs, respectiv in sarcina celui care oferteaza proiectarea intregului sistem. Dat fiind faptul ca executia proiectului presupune proiectare si executie datele disponibile pentru caietul de sarcini sunt datele extrase din Studiu de Fezabilitate”.

Nu mai are rost sã precizez cã Studiul de Fezabilitate nu a fost pus la dispoziţia participanţilor.

Acum nu ÅŸtiu dacã cineva, în afara celor care trebuie, a avut curajul de a deranja autoritatea cu o ofertã, date fiind ‘’condiÅ£iile’’ prezentate mai sus. Dar sunt sigur ca o firmã, desigur competentã ÅŸi corectã, va participa ÅŸi va câştiga în condiÅ£ii legale contractul licitat.

Am zis sã vã spun şi dumneavoastrã de ce sunt sigur cã licitaţiile sunt corecte în România sub mandatul domnului Boc. Lumea zice cã sunt eu subiectiv.


articol publicat pe www.biziday.ro
Mai nouă Mai veche