La solicitarea Consiliului National al Audiovizualului spotul tv al apei minerale Aqua Carpatica prin care se afirma ca aceasta ar fi cea mai pura apa si "singura apă minerală din lume fără nitraţi" va trebui schimbat. Se pare ca tocmai substantele incriminate sunt continute de versiunea plata a produsului. Interesant este ca varianta carbogazoasă chiar nu contine nitrati!
Jan Valvis, cel care a stat in spatele brandului Dorna, a lansat marca Aqua Carpatica dupa o investitie de 1.2 milioane de euro. Cum piata apei minerale este destul de aglomerata iar marjele sunt totusi mici trebuia un altceva. Asa a aparut conceptul unei ape minerale premium, mult mai scumpa. Practic clientul va plati pe langa nume, care in momentul lansarii nu valora nimic si pentru altceva. Acest ingredient creat de marketing este “puritatea” . Mi se pare o idee extraordinara de a cere mai multi bani pe un produs care este identic aproape cu altele existente pe piata numai in baza unei idei induse clientilor. Dintr-o abordare s-a reusit o pozitionare excelenta.
Acest marketing perfect este darmat tocmai de decizia CAN-ului. Ideea este ca cele doua tipuri de apa cea carbogazoasă si cea plata sunt din surse diferite avand in comun doar doua lucruri : numele si compania producatoare!
O apa carbogazoasă este de fapt o apa minerala care tasneste din pamant avand pe langa complexul de minerale si o componenta de CO2 . De aceea se numeste carbogazoasă. Pe cand o apa minerala plata nu contine componenta gazoasa. Din acest motiv cele doua tipuri de ape vandute sub acelasi brand nu au calitati identice cum se incerca inducerea in eroare a publicului prin reclama.
Conceptul de puritate este din punct de vedere al marketingului asemanator cu acela al celui de „al 6-lea simt” creat de Wihrpool pentru a denumi operatiuni pe care masina de spalat cu acest nume le-ar face dar pe care cei din domeniu stiu ca oricum le fac toate masinile de spalat. Dar cel „de al 6-lea simt” a adus vanzarile.
Practic in cele doua cazuri pozitionarea face toti banii!
Problema cu Aqua Carpatica este de a face diferenta de aici inainte intre apa plata si cea carbogazoasă pentru a justifica „puritatea” produsului, marimea pretului si nu numai. Banuiala mea este ca versiunea plata fie va disparea fie va fi vanduta sub un alt nume, mult mai banal si mult mai ieftin.
Altfel nici cel mai pur marketing din lume nu ar mai rezolva problema.
.
articol publicat pe www.biziday.ro intr-o forma mai cizelata.
Jan Valvis, cel care a stat in spatele brandului Dorna, a lansat marca Aqua Carpatica dupa o investitie de 1.2 milioane de euro. Cum piata apei minerale este destul de aglomerata iar marjele sunt totusi mici trebuia un altceva. Asa a aparut conceptul unei ape minerale premium, mult mai scumpa. Practic clientul va plati pe langa nume, care in momentul lansarii nu valora nimic si pentru altceva. Acest ingredient creat de marketing este “puritatea” . Mi se pare o idee extraordinara de a cere mai multi bani pe un produs care este identic aproape cu altele existente pe piata numai in baza unei idei induse clientilor. Dintr-o abordare s-a reusit o pozitionare excelenta.
Acest marketing perfect este darmat tocmai de decizia CAN-ului. Ideea este ca cele doua tipuri de apa cea carbogazoasă si cea plata sunt din surse diferite avand in comun doar doua lucruri : numele si compania producatoare!
O apa carbogazoasă este de fapt o apa minerala care tasneste din pamant avand pe langa complexul de minerale si o componenta de CO2 . De aceea se numeste carbogazoasă. Pe cand o apa minerala plata nu contine componenta gazoasa. Din acest motiv cele doua tipuri de ape vandute sub acelasi brand nu au calitati identice cum se incerca inducerea in eroare a publicului prin reclama.
Conceptul de puritate este din punct de vedere al marketingului asemanator cu acela al celui de „al 6-lea simt” creat de Wihrpool pentru a denumi operatiuni pe care masina de spalat cu acest nume le-ar face dar pe care cei din domeniu stiu ca oricum le fac toate masinile de spalat. Dar cel „de al 6-lea simt” a adus vanzarile.
Practic in cele doua cazuri pozitionarea face toti banii!
Problema cu Aqua Carpatica este de a face diferenta de aici inainte intre apa plata si cea carbogazoasă pentru a justifica „puritatea” produsului, marimea pretului si nu numai. Banuiala mea este ca versiunea plata fie va disparea fie va fi vanduta sub un alt nume, mult mai banal si mult mai ieftin.
Altfel nici cel mai pur marketing din lume nu ar mai rezolva problema.
.
articol publicat pe www.biziday.ro intr-o forma mai cizelata.