In colectia revistei Capital am descoperit cu numarul 6 cartea lui Matt Haig "Mari succese ale unor branduri renumite". Am citit-o dupa o alta carte scrisa de acelasi autor dar care aborda greselile de brand. Oricum interesant e pentru cei interesati ca autorul face o trecere prin istoria a 100 de branduri celebre alese din toate sectoarele dupa criterii proprii.
.
Astfel avem branduri inovatoare - Adidas, L'Oreal , deschizatoare de drumuri - Colgate, Ford, branduri ale distractiei - MTV, Harry Poter, inguste - Cosmopolitan si Nokia, bazate pe forta - IBM, Nike, ale diferentierii - Pepsi, Duracell, ale statutului social - Rolex, Gucci, oameni branduri - David Beckham, Oprah Winfrey, branduri ale responsabilitatii - MAC, Johnson& Johnson, braduri multiple - Yamaha, Virgin , branduri ale emotiei - Apple, Harley -Davidson - de design - IKEA, Audi, branduri consecvente - Coca-Cola, Budweiser, branduri publicitare - Kraft, Benetton, de distributie - Avon, Dell, de viteza - Reuters, FedEx si branduri evolutive - Bacardi , Intel.
.
Autorul considera brandul ca o religie. Pentru el reprezinta identitatea unei companii. Spune ca brandingul inseamna crearea si mentinerea unei identitati. Acea identitate este cea care vinde produsul.
.
Matt Haig prezita pe scurt cele 100 de branduri alese. El nu are timpul decat de a puncta cate ceva din fiecare pentru ca la final sa poti vedea cum au reusit si de ce au reusit. Interesant este ca directiile sunt diverse, uneori antagoniste.
.
O carte de 318 pagini aparuta la editura Meteor Business in 2010.
.
Astfel avem branduri inovatoare - Adidas, L'Oreal , deschizatoare de drumuri - Colgate, Ford, branduri ale distractiei - MTV, Harry Poter, inguste - Cosmopolitan si Nokia, bazate pe forta - IBM, Nike, ale diferentierii - Pepsi, Duracell, ale statutului social - Rolex, Gucci, oameni branduri - David Beckham, Oprah Winfrey, branduri ale responsabilitatii - MAC, Johnson& Johnson, braduri multiple - Yamaha, Virgin , branduri ale emotiei - Apple, Harley -Davidson - de design - IKEA, Audi, branduri consecvente - Coca-Cola, Budweiser, branduri publicitare - Kraft, Benetton, de distributie - Avon, Dell, de viteza - Reuters, FedEx si branduri evolutive - Bacardi , Intel.
.
Autorul considera brandul ca o religie. Pentru el reprezinta identitatea unei companii. Spune ca brandingul inseamna crearea si mentinerea unei identitati. Acea identitate este cea care vinde produsul.
.
Matt Haig prezita pe scurt cele 100 de branduri alese. El nu are timpul decat de a puncta cate ceva din fiecare pentru ca la final sa poti vedea cum au reusit si de ce au reusit. Interesant este ca directiile sunt diverse, uneori antagoniste.
.
O carte de 318 pagini aparuta la editura Meteor Business in 2010.