Cupoanele

Cuponul de reducere este printre formele cele mai usoare de marketing. Principiul de folosire este foarte simplu : o firmã emite cupoanele iar consumatorii cu ajutorul lor primesc reduceri. Cupoanele pot fi tiparite sau pot fi publicate in diverse publicatii. Ideea de baza a sistemului de marketing pe cupoane pentru vanzator este urmatoarea : atrage clientul oferind o reducere , castigi mai putin pe fiecare vanzare dar ai vanzari mai mari. Deci pe total faci un profit mai mare. Din pacate in Romania aceasta tehnica simpla de marketing nu a cunoscut inca succesul din Statele Unite ale Americii unde exista o adevarata goana a clientilor dupa cupoane.
Avantajele folosirii cupoanelor sunt mai mult decat evidente. Pe producator sau vanzator il scapa de marfurile mai greu vandabile, la care are stoc mai mare, care sunt in afara sezonului sau dimpotriva ii pot accelera vanzarile tocmai la cele mai bune produse si ii pot fideliza clientela. Pentru cumparator sistemul asigura preturi mai mici, asigura informatii legate de sortimentatie si nu in ultimul rand ii creaza posibilitatea de a cumpara produse care altfel nu si le-ar putea permite.
Folosirea cupoanelor este o tehnica de marketing perfect masurabila. Pentru vanzator este important sa stie de unde are clientul cuponul pentru a intensifica mijlocul acela de difuzare, cand foloseste cuponul, pentru ce tipuri de marfuri il foloseste, daca sunt oferite mai multe produse din aceeasi gama etc. Altfel spus prin inserierea cupoanelor poate determina comportamentul de cumparare al clientilor si pe baza acestuia isi poate optimiza stocurile, promotiile etc.
Astazi sunt cateva companii implicate in promovarea acestui mijloc modern si eficient de marketing in Romania. Poate ati vazut in unele supermarketuri mici cupoane de reducere , e adevarat modeste, pe langa o serie de produse cum ar fi bauturile racoritoare , detergentii sau produsele alimentare. Ele sunt primul pas ca si la noi aceasta metoda intra in uzualitate.
Unul din mijloacele cele mai importante in promovarea cupoanelor este presa locala. Ma bucur cand vad ca Ziarul de Braila este orientat in directia promovarii unor tehnici moderne de marketing. Prin Cuponiada Reducerilor sunt puse in practica elementele de baza ale tehnicii folosirii cupoanelor. Sunt sigur ca numarul companiilor care vor folosi aceasta metoda de promovare si incurajare a vanzarilor va creste. Daca pentru o reclama difuzata la radio sau la televiziune trebuie tu ca vanzator sa te bazezi pe masuratorile unor institutii abilitate sau pe ceea ce iti spun difuzorii , pentru cupoane este de ajuns doar sa numeri produsele vandute si cupoanele de reducere pentru a sti cum stai. Mai mult decat atat : promovarea prin cupoane este mult mai ieftina!
Astazi cand toate se scumpesc ar fi pacat sa nu folosesti la cumparaturi un astfel de cupon. Vanzatorul vrea doar sa isi vanda marfa iar dumneavoastra doriti sa beneficiati de cel mai bun raport pret – calitate. Nimanui nu strica o mica economie.
Cupoanele indiferent daca sunt tiparite alb- negru sau color isi ating de fiecare data tinta : clientul. Peste tot in economiile dezvoltate ele sunt parte din mecanismul pietei de publicitate. Nu cred ca va mai trece mult pana cand si la noi va fi la fel.

articol aparut in Ziarul de Braila
Mai nouă Mai veche