Pentru multa lume reclamele sunt sacaitoare si enervante. Idealul acestor telespectatori este televiziunea fara reclame. Cam greu sa se intample una ca asta in actualele conditii media de la noi. Si iata de ce.
Televiziunile sunt de doua categorii : publice, subventionate de la bugetul de stat si comerciale. In Romania singura televiziune publica este TVR cu programele sale : TVR 1, TVR 2 , TVR Cultural si TVR Internaţional destinat diasporei. Mai exista o serie de studiouri regionale care emit fie local fie pe timpul unuia din programele TVR. Aceste programe , TOATE , sunt programe publice. Rolul lor este de a informa si educa. Veniturile lor sunt bazate pe : transferuri de la bugetul de stat, taxa tv obligatorie platita la fiecare factura de curent si veniturile din publicitate. Deci asa cum se vede pana si aici avem o componenta legata de reclame.
Televiziunile comerciale sunt cele care traiesc din reclame sau percepand o taxa ( precum HBO ). Valoarea banilor incasati de aceste institutii este calculata dupa un algoritm care porneste de la audienta lor masurata. Deci dumneavoastra puteti decide cu minunata inventie numita telecomanda cine traieste si moare pe aceasta piata. Practic sunteti precum Donald Trump si puteti zice din fotoliu : esti concediat! Numai ca in cazul dumneavoastra va mai trece ceva timp pana cand acest lucru se va si intampla.
Reclama are dubla functie: de informare si de a vinde. Astfel aflati care masina e la moda, ce e „cool” si unde se face ultima freza la moda. Ramane doar la atitudinea dumneavoastra sa decideti daca reclama isi face efectul si vinde produsul (cand cumparati ) sau moare la stadiul de informare. Este adevarat ceea ce se spune ca o reclama buna poate vinde un produs sau il poate ingropa. Sa ne aducem aminte de fetita din spotul cu Salamul Sasesc sau de nebunia declansata de inimile Maggi. Toate aceste fenomene sunt tipice pentru o societate de consum. Vrem sau nu vrem asta suntem acum. Motorul publicitatii are in reclamele tv cel mai percutant vector de pana acum. Cand se va descoperi altceva probabil ca multe televiziuni vor disparea, numarul de reclame difuzate va scadea si probabil unii telespectatori vor fi fericiti.
Legatura dintre reclame si calitatea productiilor tv la o televiziune comerciala este directa. De ce credeti ca statiile cu audienta mai mica nu se arunca sa faca productii cu buget mare si incropesc de multe ori intr-un studio simplut emisiuni ce o dau intr-un talck-show continuu? Tocmai pentru ca fondurile lor nu sunt suficiente. Dumneavoastra ati decis asta. Nu fiti modesti.
Apreciati filmele bune cu actori celebri ? Va felicit. Dar pentru difuzarea lor este nevoie de bani. Banii vin din pauzele din timpul filmului mult apreciat. Ca urmare un film bun atrage multe reclame la fel de bune. Pentru ca toate sunt reglementate pe lumea asta si televiziunile au un supreveghetor : Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului care urmareste incadrarea emisiilor tv in lege. Adica daca un post „ mai sare calul” cu reclamele depasind numarul permis de lege sau daca un altul prezinta informatii denaturat sau nu respecta regulile din audiovizual atunci CNA il pune la punct cu o amenda sau poate chiar decide suspendarea emisiei cum a fost cazul OTV.
Asa cum vedeti fiecare nas isi are nasul , chiar si in audiovizual.
Stiti cum se spune: o televiziune buna are reclame bune. Priviti reclamele pentru ca va pot spune multe despre o televiziune!
articol aparut in Ziarul de Braila
Televiziunile sunt de doua categorii : publice, subventionate de la bugetul de stat si comerciale. In Romania singura televiziune publica este TVR cu programele sale : TVR 1, TVR 2 , TVR Cultural si TVR Internaţional destinat diasporei. Mai exista o serie de studiouri regionale care emit fie local fie pe timpul unuia din programele TVR. Aceste programe , TOATE , sunt programe publice. Rolul lor este de a informa si educa. Veniturile lor sunt bazate pe : transferuri de la bugetul de stat, taxa tv obligatorie platita la fiecare factura de curent si veniturile din publicitate. Deci asa cum se vede pana si aici avem o componenta legata de reclame.
Televiziunile comerciale sunt cele care traiesc din reclame sau percepand o taxa ( precum HBO ). Valoarea banilor incasati de aceste institutii este calculata dupa un algoritm care porneste de la audienta lor masurata. Deci dumneavoastra puteti decide cu minunata inventie numita telecomanda cine traieste si moare pe aceasta piata. Practic sunteti precum Donald Trump si puteti zice din fotoliu : esti concediat! Numai ca in cazul dumneavoastra va mai trece ceva timp pana cand acest lucru se va si intampla.
Reclama are dubla functie: de informare si de a vinde. Astfel aflati care masina e la moda, ce e „cool” si unde se face ultima freza la moda. Ramane doar la atitudinea dumneavoastra sa decideti daca reclama isi face efectul si vinde produsul (cand cumparati ) sau moare la stadiul de informare. Este adevarat ceea ce se spune ca o reclama buna poate vinde un produs sau il poate ingropa. Sa ne aducem aminte de fetita din spotul cu Salamul Sasesc sau de nebunia declansata de inimile Maggi. Toate aceste fenomene sunt tipice pentru o societate de consum. Vrem sau nu vrem asta suntem acum. Motorul publicitatii are in reclamele tv cel mai percutant vector de pana acum. Cand se va descoperi altceva probabil ca multe televiziuni vor disparea, numarul de reclame difuzate va scadea si probabil unii telespectatori vor fi fericiti.
Legatura dintre reclame si calitatea productiilor tv la o televiziune comerciala este directa. De ce credeti ca statiile cu audienta mai mica nu se arunca sa faca productii cu buget mare si incropesc de multe ori intr-un studio simplut emisiuni ce o dau intr-un talck-show continuu? Tocmai pentru ca fondurile lor nu sunt suficiente. Dumneavoastra ati decis asta. Nu fiti modesti.
Apreciati filmele bune cu actori celebri ? Va felicit. Dar pentru difuzarea lor este nevoie de bani. Banii vin din pauzele din timpul filmului mult apreciat. Ca urmare un film bun atrage multe reclame la fel de bune. Pentru ca toate sunt reglementate pe lumea asta si televiziunile au un supreveghetor : Consiliul NaÅ£ional al Audiovizualului care urmareste incadrarea emisiilor tv in lege. Adica daca un post „ mai sare calul” cu reclamele depasind numarul permis de lege sau daca un altul prezinta informatii denaturat sau nu respecta regulile din audiovizual atunci CNA il pune la punct cu o amenda sau poate chiar decide suspendarea emisiei cum a fost cazul OTV.
Asa cum vedeti fiecare nas isi are nasul , chiar si in audiovizual.
Stiti cum se spune: o televiziune buna are reclame bune. Priviti reclamele pentru ca va pot spune multe despre o televiziune!
articol aparut in Ziarul de Braila