Cu mare pompa BCR a anuntat schimbarea la fata prin finalizarea Programului de Integrare si Dezvoltare cu Erste Bank din Austria. Ca parte componenta a acestui program de 200 de milioane de euro este schimbarea logoului bancii. Austriecii au optat pentru sigla firmei mama un s rosu cu un punct deasupra care inseamna tendinta de economie. Acest semn este alaturat vechilor litere BCR de un albastru puternic. Avem astfel un aiuritor BCRS de albastru si rosu.
Nu stiu de ce cei de la Erste nu au schimbat direct numele in ErsteBCR cu integrarea s-ului direct in numele Erste. Ar fi fost mai logic si mai normal si ar fi aratat mai bine apartenenta la grupul Erste. Ceea ce au facut ei se poate incadra usor in gafa anului pe milioane de euro !
Promovarea pe print si tv este de-a dreptul aiuristica pentru a o numi intr-un fel. Noul slogan al bancii a fost ales „Gandim la fel” urmat de un punct. Sa interpretam asta ca o afirmatie fara tagada sau ca o incredere a bancii in propriile servicii ? Oricum pe print mai ales identificarea noului slogan si logo este facuta mai mult decat amatoristic printr-o intrebare tampa care nu are nimic de-a face cu banca si serviciile ei : „ N-ar fi frumos daca ar exista cineva care sa stie exact ce iti doresti ?” de unde ar trebui ca eu sa trag concluzia fireasca ca noi „gandim la fel”. E uite ca eu trag alta concluzie. Mai mult sustinea pe tv este de-a dreptul innebunitor de proasta. Chiar rebrandiguri mai modeste ca bani din lumea bancara precum cea ATE Bank sau Credit Europe Bank au fost realizate mai profesionist si cu mai mult bun simt.
BCR este o banca mare cu personal numeros cu „mausolee” pe post de unitati bancare. Erste pe de alta parte este o banca de economii cu o filosofie de apropriere fata de client , cu multe agentii si sucursale mici , la orice colt cum s-ar zice. Imbinarea dintre mamutul BCR si filosofia Erste a dat actuala struto-camila de firma mare cu filosofie de banca mica.
Conducerea BCR a anuntat cu acest prilej al incheierii Programului de Integrare si Dezvoltare ca in politica bancii investitiile in agentii sunt prioritare dorind sa ajunga la un total de 700 sucursale si agentii in 2009. Se va reorganiza si personalul din front-office pentru a putea acorda consultanta generala. Pe partea de business corperate clientii vor fi impartiti in cinci grupe cu manager de relatii dedicat. Deja impartirea s-a realizat si vai de firma care are un manager dedicat timp si slab pregatit care invata mai mult de la tine decat sa iti acorde el consultanta. Iti ramane o singura scapare si anume sa schimbi banca!
BCR pierde clienti , pierde cota de piata si ramane practic incremenita in proiect. Restul bancilor sunt din ce in ce mai aproape de clienti, de nevoile lor , dovedind o rigiditate mult mai mica. Ba chiar unii competitori si-au facut din flexibilitatea serviciilor un atu pe care il promoveaza cu orice prilej.
Peronalul este slab pregatit si incapabil de cele mai multe ori sa inteleaga mecanisme simple. Chiar daca s-au organizat cursuri de pregatire si numarul salariatilor a scazut cu cca 2 % tot nu este deajuns.
Schimbarea facuta acum nu vine ca o revolutie pentru banca ci mai mult ca o adaptare de genul impacarii caprei cu varza in speranta ca o iesi ceva.
De la sigla pana la noua structura implementata de Programul de Integrare si Dezvoltare totul sta sub semnul amtorismului si insailarii. Se vede inca ca BCR a fost un hap prea mare pentru Erste si doar diminuarea ei va inlesni integrarea.
Noul BCR este de fapt vechiul ,carpit si revopsit, pentru a mai prosti un cumparator neatent sau un client prea conservator.
Astept viitorul program de re-Integrare.
Nu stiu de ce cei de la Erste nu au schimbat direct numele in ErsteBCR cu integrarea s-ului direct in numele Erste. Ar fi fost mai logic si mai normal si ar fi aratat mai bine apartenenta la grupul Erste. Ceea ce au facut ei se poate incadra usor in gafa anului pe milioane de euro !
Promovarea pe print si tv este de-a dreptul aiuristica pentru a o numi intr-un fel. Noul slogan al bancii a fost ales „Gandim la fel” urmat de un punct. Sa interpretam asta ca o afirmatie fara tagada sau ca o incredere a bancii in propriile servicii ? Oricum pe print mai ales identificarea noului slogan si logo este facuta mai mult decat amatoristic printr-o intrebare tampa care nu are nimic de-a face cu banca si serviciile ei : „ N-ar fi frumos daca ar exista cineva care sa stie exact ce iti doresti ?” de unde ar trebui ca eu sa trag concluzia fireasca ca noi „gandim la fel”. E uite ca eu trag alta concluzie. Mai mult sustinea pe tv este de-a dreptul innebunitor de proasta. Chiar rebrandiguri mai modeste ca bani din lumea bancara precum cea ATE Bank sau Credit Europe Bank au fost realizate mai profesionist si cu mai mult bun simt.
BCR este o banca mare cu personal numeros cu „mausolee” pe post de unitati bancare. Erste pe de alta parte este o banca de economii cu o filosofie de apropriere fata de client , cu multe agentii si sucursale mici , la orice colt cum s-ar zice. Imbinarea dintre mamutul BCR si filosofia Erste a dat actuala struto-camila de firma mare cu filosofie de banca mica.
Conducerea BCR a anuntat cu acest prilej al incheierii Programului de Integrare si Dezvoltare ca in politica bancii investitiile in agentii sunt prioritare dorind sa ajunga la un total de 700 sucursale si agentii in 2009. Se va reorganiza si personalul din front-office pentru a putea acorda consultanta generala. Pe partea de business corperate clientii vor fi impartiti in cinci grupe cu manager de relatii dedicat. Deja impartirea s-a realizat si vai de firma care are un manager dedicat timp si slab pregatit care invata mai mult de la tine decat sa iti acorde el consultanta. Iti ramane o singura scapare si anume sa schimbi banca!
BCR pierde clienti , pierde cota de piata si ramane practic incremenita in proiect. Restul bancilor sunt din ce in ce mai aproape de clienti, de nevoile lor , dovedind o rigiditate mult mai mica. Ba chiar unii competitori si-au facut din flexibilitatea serviciilor un atu pe care il promoveaza cu orice prilej.
Peronalul este slab pregatit si incapabil de cele mai multe ori sa inteleaga mecanisme simple. Chiar daca s-au organizat cursuri de pregatire si numarul salariatilor a scazut cu cca 2 % tot nu este deajuns.
Schimbarea facuta acum nu vine ca o revolutie pentru banca ci mai mult ca o adaptare de genul impacarii caprei cu varza in speranta ca o iesi ceva.
De la sigla pana la noua structura implementata de Programul de Integrare si Dezvoltare totul sta sub semnul amtorismului si insailarii. Se vede inca ca BCR a fost un hap prea mare pentru Erste si doar diminuarea ei va inlesni integrarea.
Noul BCR este de fapt vechiul ,carpit si revopsit, pentru a mai prosti un cumparator neatent sau un client prea conservator.
Astept viitorul program de re-Integrare.