Privatizarea Daewoo Craiova este ultima mare afacere pe care statul roman o face. Pentru orasul Caraiova este o buna oportunitate de a intra pe linie dreapta cum se spune in ceea ce priveste industria de stat. Recent Electroputere s-a vandut si ea pe o suma importanta dar mai mult decat atat va continua sa fie o platforma industriala puternica si in ultimii ani. Pirelli a demarat o investitie care se va cifra la aproximativ 170 de milioane de euro si va duce la aparitia unei noi fabrici de anvelope. Ea va fi amplasata in apropierea celei de cord metalic a concurentilor de la Continental.
In august 2006 statul roman a rascumparat 51% din Automobile Craiova cu 60 de milioane de dolari. Asta dupa ce coreenii facusera investii in uzina de aproape 850 de milioane de dolari dar falimentul Daewoo a dus la retragerea din Romania.
AVAS anunta in mai 2007 vinderea pachetului detinut de statul roman de 72,4 % din capitalul societatii Automobile Craiova ( pachet de actiuni directe si indirecte). Dupa ce in aprilie si-au anuntat intentia de a participa GM, Ford si JSC Russian Machines pana la urma s-a depus doar o oferta a celor de la Ford. Aceasta a fost acceptata dar negocierile se vor incheia probabil in luna septembrie 2007. Abandonul GM conform purtatorului de cuvant al companiei s-a datorat unor neintelegeri cu statul roman: “ Au existat si neclaritati privind obligatiile viitorului proprietar” conform Capital.
Pentru Ford nu este prima aventura in Romania. Americanii au mai detinut o fabrica in Bucuresti in cartierul Floreasca. De prin 1936 si pana in 1948 Ford Romania a produs cca 2500 de automobile si camioane mici pe an. La nationalizare activele au fost preluat de statul roman iar compania americana a fost despagubita. Oricum in epoca reclame cu Ford puteau fi vazute in ziarele vremii si chiar pe Calea Victoriei!
Conform angajamentului americanilor la sfarsitul anului 2011 fabrica va produce 300.000 de automobile si 300.000 de motoare pe an iar investiitiile directe se vor situa la cifra de 675 milioane de euro. Analistii din piata auto estimeaza ca statul poate incasa peste 500 de milioane de euro pentru cota sa de actiuni. Discutiile ramase sunt legate de datoriile acumulate de fabrica.
Pentru Craiova este important si faptul ca numarul angajatilor va ajunge de la circa 4000 azi pana la cifra de 7000 sau optimist chiar la 9000. Deasemenea pe langa Ford se vor dezvolta si o serie de noi companii care sunt furnizori traditionali ai concernului producand diverse componente.
In uzinele din tarile apropiate modelele produse sunt Focus si Mondeo pentru Rusia si Transit si Transit Connect pentru cele doua fabrici din Turcia. Analistul Dan Vardie considera ca modelele produse in Romania pot fi Fiesta si pick-up-ul Ranger in timp de Mihai Haiman crede ca “ va fi vorba de un model de mici dimensiuni, cu preturi apropiate, insa, de Logan” conform Standard Business.
La intalnirea cu primul ministru John Fleming ,presedinte si director executiv al Ford in Europa a dezvaluit ceva din intentiile companiei americane. “Planurile de creste ale Ford of Europe includ expansiunea pe pietele emergente din Europa de Est” conform Ziarului Financiar. Deci cu alte cuvinte Ford se uita la piata locala dar mai mult se uita la piata estica.
In 2006 Ford a asamblat in Europa 1,85 milioane de autovehicule. E de asteptat ca odata cu inceperea exporturilor de la Craiova o parte din balanta negativa cu unele tari vecine sa devina pozitiva.
Cifra de afaceri inregistrata de Automobile Craiova in anul 2006 a fost de 262,1 milioane euro. Este de asteptat o crestere a acesteia in special din anul 2008.
In Romania Ford avea un importator direct in compania Romcar. E de asteptat ca dupa cumpararea fabricii de la Craiova importatorul sa devina dealer si Ford sa preia total importul.
Indiferent de evolutia viitoare, intrarea Ford pe piata romaneasca aduce o crestere a concurentei si o conectare mai buna a economiei noastre la economia globala.
In august 2006 statul roman a rascumparat 51% din Automobile Craiova cu 60 de milioane de dolari. Asta dupa ce coreenii facusera investii in uzina de aproape 850 de milioane de dolari dar falimentul Daewoo a dus la retragerea din Romania.
AVAS anunta in mai 2007 vinderea pachetului detinut de statul roman de 72,4 % din capitalul societatii Automobile Craiova ( pachet de actiuni directe si indirecte). Dupa ce in aprilie si-au anuntat intentia de a participa GM, Ford si JSC Russian Machines pana la urma s-a depus doar o oferta a celor de la Ford. Aceasta a fost acceptata dar negocierile se vor incheia probabil in luna septembrie 2007. Abandonul GM conform purtatorului de cuvant al companiei s-a datorat unor neintelegeri cu statul roman: “ Au existat si neclaritati privind obligatiile viitorului proprietar” conform Capital.
Pentru Ford nu este prima aventura in Romania. Americanii au mai detinut o fabrica in Bucuresti in cartierul Floreasca. De prin 1936 si pana in 1948 Ford Romania a produs cca 2500 de automobile si camioane mici pe an. La nationalizare activele au fost preluat de statul roman iar compania americana a fost despagubita. Oricum in epoca reclame cu Ford puteau fi vazute in ziarele vremii si chiar pe Calea Victoriei!
Conform angajamentului americanilor la sfarsitul anului 2011 fabrica va produce 300.000 de automobile si 300.000 de motoare pe an iar investiitiile directe se vor situa la cifra de 675 milioane de euro. Analistii din piata auto estimeaza ca statul poate incasa peste 500 de milioane de euro pentru cota sa de actiuni. Discutiile ramase sunt legate de datoriile acumulate de fabrica.
Pentru Craiova este important si faptul ca numarul angajatilor va ajunge de la circa 4000 azi pana la cifra de 7000 sau optimist chiar la 9000. Deasemenea pe langa Ford se vor dezvolta si o serie de noi companii care sunt furnizori traditionali ai concernului producand diverse componente.
In uzinele din tarile apropiate modelele produse sunt Focus si Mondeo pentru Rusia si Transit si Transit Connect pentru cele doua fabrici din Turcia. Analistul Dan Vardie considera ca modelele produse in Romania pot fi Fiesta si pick-up-ul Ranger in timp de Mihai Haiman crede ca “ va fi vorba de un model de mici dimensiuni, cu preturi apropiate, insa, de Logan” conform Standard Business.
La intalnirea cu primul ministru John Fleming ,presedinte si director executiv al Ford in Europa a dezvaluit ceva din intentiile companiei americane. “Planurile de creste ale Ford of Europe includ expansiunea pe pietele emergente din Europa de Est” conform Ziarului Financiar. Deci cu alte cuvinte Ford se uita la piata locala dar mai mult se uita la piata estica.
In 2006 Ford a asamblat in Europa 1,85 milioane de autovehicule. E de asteptat ca odata cu inceperea exporturilor de la Craiova o parte din balanta negativa cu unele tari vecine sa devina pozitiva.
Cifra de afaceri inregistrata de Automobile Craiova in anul 2006 a fost de 262,1 milioane euro. Este de asteptat o crestere a acesteia in special din anul 2008.
In Romania Ford avea un importator direct in compania Romcar. E de asteptat ca dupa cumpararea fabricii de la Craiova importatorul sa devina dealer si Ford sa preia total importul.
Indiferent de evolutia viitoare, intrarea Ford pe piata romaneasca aduce o crestere a concurentei si o conectare mai buna a economiei noastre la economia globala.