Companiile romanesti incerca sa se adapteze cerintelor europene tot mai dure. In 2007 avem deja un numar ridicat de falimente, in special la firmele mici.
E adevarata si afirmatia ca numarul de companii intrate pe piata noastra este in crestere la fel ca si numarul firmelor noi infiintate. Aspectul important de observat e insa inlocuirea firmelor romanesti cu firme europene.
Inca nu am invatat cum sa atragem banii uniunii pentru a ne dezvolta. Cred ca vor mai trece cativa ani pana ce aceste „secrete” vor fi „dezvaluite” patronatului roman. In acest timp piata nu va sta si concurenta va castiga cote tot mai importante de piata.
Pentru firmele din estul Romaniei exista o supapa :piata Ucrainei.
Avand deja semnat un parteneriat de dezvoltare cu Uniunea Europeana , Ucraina poate fi considerata piata de langa noi de care avem nevoie.
Ca in orice tara fosta comunista si in Ucraina se simte o dezvoltare diferita intre orasele mari si regiunile rurale. Kievul este din punct de vedere al tendintelor in pas cu Europa. Acolo sunt deja prezenti marii jucatori europeni si mondiali. Zona rurala si a oraselor relativ mici pentru o tara asa de mare dar mari pentru Romania este o tinta numai buna pentru produsele noastre.
Incepand de la mult mediatizata Dacia Logan si terminand cu confectiile si industria constructiilor.
E adevarat ca unele piete sunt in crestere si la noi si producatorii nu fac fata cum e cazul in industria cimentului. La fel de adevarata e si constatarea ca sunt si piete unde concurenta e tot mai acerba precum e in industria mobilei.
Pe ansamblu un strans parteneriat cu Ucraina poate fi benefic ambelor tari. Putem depasii stadiul schimburilor actuale. Produsele romanesti sunt avantajate de apartenenta noastra la uniune si mai ales de o relativa cunoastere si notorietate de care s-au bucurat in perioada sovietica. Nu trebuie dacat sa mergem pe acesta cale.
Politicianismul ieftin si populist nu isi are locul aici.Ucraina este o tara cu o populatie dubla ca a Romaniei, cu resurse si capacitati imense si cu un apetit spre europenism in crestere.
Oare cand pionierii extinderii in est precum European Drinks vor fi urmati?
Sunt firme care sa plang ca nu pot vinde, ca ii omoara concurenta , ca nu au piata.
Le zic sa se uite peste gard la Ucraina.
Nu vor gasi raiul pe pamant dar prin intermediul unor parteneri locali pot face afaceri mult mai interesante si mai profitabile decat in Romania.
De ce nu vedem piata de langa noi?
E adevarata si afirmatia ca numarul de companii intrate pe piata noastra este in crestere la fel ca si numarul firmelor noi infiintate. Aspectul important de observat e insa inlocuirea firmelor romanesti cu firme europene.
Inca nu am invatat cum sa atragem banii uniunii pentru a ne dezvolta. Cred ca vor mai trece cativa ani pana ce aceste „secrete” vor fi „dezvaluite” patronatului roman. In acest timp piata nu va sta si concurenta va castiga cote tot mai importante de piata.
Pentru firmele din estul Romaniei exista o supapa :piata Ucrainei.
Avand deja semnat un parteneriat de dezvoltare cu Uniunea Europeana , Ucraina poate fi considerata piata de langa noi de care avem nevoie.
Ca in orice tara fosta comunista si in Ucraina se simte o dezvoltare diferita intre orasele mari si regiunile rurale. Kievul este din punct de vedere al tendintelor in pas cu Europa. Acolo sunt deja prezenti marii jucatori europeni si mondiali. Zona rurala si a oraselor relativ mici pentru o tara asa de mare dar mari pentru Romania este o tinta numai buna pentru produsele noastre.
Incepand de la mult mediatizata Dacia Logan si terminand cu confectiile si industria constructiilor.
E adevarat ca unele piete sunt in crestere si la noi si producatorii nu fac fata cum e cazul in industria cimentului. La fel de adevarata e si constatarea ca sunt si piete unde concurenta e tot mai acerba precum e in industria mobilei.
Pe ansamblu un strans parteneriat cu Ucraina poate fi benefic ambelor tari. Putem depasii stadiul schimburilor actuale. Produsele romanesti sunt avantajate de apartenenta noastra la uniune si mai ales de o relativa cunoastere si notorietate de care s-au bucurat in perioada sovietica. Nu trebuie dacat sa mergem pe acesta cale.
Politicianismul ieftin si populist nu isi are locul aici.Ucraina este o tara cu o populatie dubla ca a Romaniei, cu resurse si capacitati imense si cu un apetit spre europenism in crestere.
Oare cand pionierii extinderii in est precum European Drinks vor fi urmati?
Sunt firme care sa plang ca nu pot vinde, ca ii omoara concurenta , ca nu au piata.
Le zic sa se uite peste gard la Ucraina.
Nu vor gasi raiul pe pamant dar prin intermediul unor parteneri locali pot face afaceri mult mai interesante si mai profitabile decat in Romania.
De ce nu vedem piata de langa noi?