12 sept. 2010

Dedeman Braila inseala clientii

Am trecut pe langa "sansa" de a fi inselat de firma Dedeman. Cum s-a intamplat? Simplu am vrut sa le fiu client ( greseala care nu se va mai repeta ).
.
Am vazut pe un raft din magazinul lor din Braila chit pentru gresie. Pe cca 10 metri liniari erau cateva modele. Toate aveau acelasi pret 15 lei. Singurul lucru care le diferentia era codul de culoare.
.
Am luat doua pungi si la casa am constatat ca pretul cerut era de 22 de lei pe bucata! O diferenta de pret intre raft si casa de peste 40% din pretul initial al produsului! Imens! Daca greseau cu o suma pana in un leu mai ziceam ca o fi tastat cineva pretul gresit, dar asa... Explicatia puerila a casierei cum ca "au uitat baietii sa schimbe probabil pretul" iese din limita bunului simt. "Uitarea" de a schimba acelasi pret pe 10 (ZECE) metri liniari de etichete si produse practic identice e cam trasa de par.
.
Adevarul este mult mai simplu si mult mai logic: firma foloseste diferenta de pret dintre raft si casa de marcat ca modalitate de a face comert.Cine cumpara mult si nu baga de seama "fript" se numeste. Cine vede si face scandal primeste pesemne o rezolvare "la botul calului" de genul de a da clientului diferenta inapoi ca a fost o "scapare"! Ce risca Dedeman in acest caz este o mica amenda, recuperabila din prostirea altor catorva fraieri. Ce castiga ... aici e o alta poveste.
.

PS
Pentru o completa informare cititi si postarea "Polemica cu angajatii Dedeman" unde se gaseste punctul de vedere oficial al firmei.

30 de comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua,
Intamplator am citit articolul dvs. Ma simt obligata sa apar compania DEDEMAN pentru ca stiu foarte bine care este politica interna si nu este nici pe departe asa cum spuneti.
Aduceti acuzatii foarte grave la adresa acesteia si afectati imaginea unei firme fara a cere nici macar explicatii oficiale din partea acesteia.
In calitate si de reprezentant al acestei companii, va aduc cateva argumente care pot demonstra ca problema ridicata este nefondata si are la baza doar presupunerile dvs.

La raftul de chituri sunt produsele la care faceti referire cu 5 preturi diferite: 15.29; 22.37;15.85 si alte doua preturi, asezate in mod aleatoriu.
(deci, printre acestea se regasesc si preturile amintite de dvs., atat cel observat la raft de 15 lei, cat si cel solicitat la casa de 22 lei).
Este important sa specific acest lucru, pentru ca dvs. ati lasat de inteles ca la raft ar fi toti sacii la pretul de 15 lei, eliminand astfel informatii care conteaza, precum ca este si chit la raft la pretul de 22.37 lei.

Aceste preturi sunt actualizate, asta pentru a inlatura inca de la inceput ideea cum ca s-ar fi modificat preturile de la raft intre timp.
Daca nu sunteti convins, va invit in orice magazin DEDEMAN, in orice moment doriti, sa faceti verificari inopinate.
Pe fiecare eticheta in parte este trecuta data ultimei actualizari de pret, modificare care se genereaza automat din PC, in momentul in care produsul este receptionat.
In aceasta situatie, la cei mai multi saci de chit data este de 04.07.2010.

Pe aceste etichete sunt trecute si alte informatii suplimentare tocmai pentru a veni in ajutorul clientilor si pentru a inlatura astfel de confuzii ce pot aparea intre pretul de la raft si cel de la casa, diferenta atat de mediatizata si cu care nu vrem sa ne asociem.
Suntem o companie de retail de tip DIY si am creat sistemul de lucru pentru ca orice client care intra in magazinele noastre sa se poata descurca foarte usor de unul singur.

Pe aceleasi etichete este trecut un cod SAP din 7 cifre care reprezinta codul de identificare al fiecarui produs in parte si dupa care se identifica la casa, prin scanare, tipul produsului si automat si pretul. Deci codul produsului da pretul corect al acestuia.

Cu tot respectul, consider ca dvs. nu ati citit bine pretul produsului, neconfruntand la raion codul de identificare produs de pe eticheta cu informatiile de pe eticheta produsului. Consider ca ati ales un produs, uitandu-va la alta eticheta.

Acest lucru il afirm avand in vedere si faptul ca sacii de chit de 15 lei sunt exact langa cei la pretul de 22 lei.

In mod sigur, atunci cand gresim, eu si colegii mei, ne asumam consecintele.
Pot aparea diverse situatii neclare si din lipsa de informatii puteti sa le interpretati cum doriti dvs.
Daca alegeti sa trageti concluziile gresite, fara a cere explicatii oficiale, este hotararea dvs., pe care nu putem decat sa o respectam in final.

Multumesc pentru intelegerea dreptului la replica.

Mihai Vintila spunea...

Pentru "curajosul" postaci anonim de la Dedeman. Sacii mi-au fost inmanati de un reprezentant Dedeman care mi-a confirmat codul de culoare si pretul! Las la o parte faptul ca nu am gasit la nicio casa !!!! un cos pentru cumparaturi si am fost nevoit sa car sacii in brate! Putina decenta totusi ...

Anonim spunea...

Buna ziua,
In urma noilor informatii oferite, am incercat sa aflam ce anume s-a intamplat in acest caz.

Consideram ca a fost vorba de o greseala din partea consultantului nostru care v-a oferit pretul gresit, nefacand corespondenta intre codul produsului si pretul corect de la raft.
Ne cerem scuze pentru aceasta greseala.
Nu pretindem ca suntem perfecti, dar suntem dispusi sa ne perfectionam, sa ne corectam atunci cand gresim, daca ni se ofera informatii cat sa putem analiza corect situatia.

In continuare sustin ca nu incurajam practici de inselare a clientilor dupa cum ne acuzati dvs. nefondat.
Pentru a va convinge, va invit inca o data pe dvs. si pe toti cei care cred in afirmatiile dvs., in magazinele noastre, oricand, oriunde, sa identificati situatii reale de diferente de pret raft-case de marcat.
Este foarte usor sa creezi un val, dar foarte greu este sa dobandesti increderea oamenilor. Compania DEDEMAN este pe piata romaneasca de 18 ani si fara a lucra corect cu clientii sai nu ar fi rezistat si nicidecum nu s-ar fi dezvoltat, ajungand astfel la nivelul companiilor de profil cu capital strain.

Cu respect,
Stefania Ionita
Reprezentant calitate DEDEMAN Bacau

P.S. datorita unor probleme de natura tehnica am scris sub anonimat, acesta fiind varianta simpla, rapida de postare.

Anonim spunea...

Domnule Mihai Vintila aberati! Aduceti acuzatii foarte grave companiei Dedeman. Eu lucrez doar cu ei, nu mi s-a intamplat nici odata ceea ce spuneti mai sus. Probabil nu a-ti fost atent la pret.

Numai bine

Anonim spunea...

Ba exact asa stau lucrurile la marile lanturi de magazine, inclusiv la DEDEMAN BRAILA. Adica cumperi un produs si pana la casa de marcat se schimba pretul de vreo 3 ori. Nu e un caz singular...
La BRICOSTORE BRAILA de exemplu, am ales gresie la promotie si pana la casa nu mai era la promotie iar la faianta desi pe tot standul era trecut un pret (acelasi model) - taman culoarea aleasa de mine era la un pret mai mare dar neafisat...
Traim in Romania...

Anonim spunea...

nu compara bricostore cu dedeman.probabil consultantul a gresit spunind un pret gresit ,se mai intimpla ca suntem oameni.pentru reclamatia pe care ati facut-o domnule mihai vintila,consultantul probabil a fost "ars"la salariu.

Anonim spunea...

ba nene nush ce au unii ... vezi cazul de fata ... ca ei sunt f multi ori nu vad bine ori nu inteleg anumite chestii si tot o tin langa pe a lor ca vezi doamne toata lumea tinde sa ii prosteasca si sa ii insele ... daca dumneavoasta vi se pare normal ... atunci datimi voie sa va spun k va inselati ... inainte de a posta astfel de balarii pe net ganditi-va de 2 ori ... nu va ganditi numai la dumneavoasta k ati facut firma de cacao ... asta mai putin conteaza, ganditiva totusi ca acel articol postat de dumneavoastra poate fi vazut de cineva din companie (vezi cazul de fata) si anumite persoane isi iau suturi in fund aiurea si bonusuri salariale in minus ... dar ce conteaza asta pt dumneavoastra nu ? haideti sa ne apucam cu totii sa postam k am gasit nustiu ce nu stiu unde sa ne trezim vorbind si alti sa isi ia suturi ca doar neh .. e democratie ... data viitoare cand veniti cu astfel de sesizari am rugamintea sa faceti o poza cat mai clara a raftului si a etichetei de pret atasata produsului ... poate nu toti au defecte in vedere... atat am avut de spus ... si probabil v-ati dat seama sunt angajat la dede braila ... nu incerc sa iau apararea companiei doar incerc sa fac poporul sa priceapa ca scandalul nu rezolva nimic ci doar creaza alt scandal ... multumesc de intelegere.

Mihai Vintila spunea...

Ideea e perfecta. Data urmatoare voi face poze si astfel voi putea da in judecata Dedeman si voi putea cumpara spatiu publicitar in toata mass-media din Braila pentru a publica pozele.
...
Am uitat ca nu mai trec prin Dedeman. Insa sunt deschis la colaborare cu oricine a trait experienta mea.Rog sa trimiteti intamplarile si pozele pe adresa de mail de sub nume.
..
Un ultim mesaj pentru postacii dedemanisti - ar fi frumos sa va dati si numele daca tot sunteti viteji!

Anonim spunea...

Domnule Vintila...sunteti creat sa faceti rau?!
Nu stiu ce Dumnezeu e in capul unor clienti, parca sunt setati pe reclamatii!! Dumneavoastra poate nu stiti ce penalizari iau angajatii pentru un pret gresit...eu zic sa mai reflectati asupra spuselor dumneavoastra si sa nu mai improscati cu noroi...e la mijloc munca unor oameni...ce Dumnezeu...sunteti om sau ce?

Anonim spunea...

Lucrez in cadrul firmei Dedeman si nu vreau sa spun decat urmatorul lucru : sa duci o problema din cursul unei zile pe blog, de dragul de a "blogari" e penibil. Da, este o experienta neplacuta, ce-i drept, dar d-le Vintila ... se pare ca ai prea mult timp liber.

Semnat, 7!

ema spunea...

Buna seara,
Doresc sa iau apararea persoanelor carelucreaza in dedeman.Doream de mult sa fac lucrul acesta,dar in aceasta seara,dupa ce am citit tot ca este pe net cu atit mai mult.Sigur ,ca si consumator,imi pare rau de experienta D/lui Vintila,insa consider ca sint lucruri care se intimpla,mai ales in marile magazine.Eu doresc sa manifest aprecierea pentru cum sint tratata ca si clienta in acest magazin si nu o data ci de mai multe ori si la mai multe sectoare<toti sint disponibili si binevoitori,calmi si rabdatori.Odata de exemplu,acum 2 ani cca am cumparat o perdea si era necesara o mica modificare.A doua zi am primit un mesaj apoape la prima ora ca era gata.Zilele acestea caut niste materiale pentru a reface o baie si o bucatarie.Am fost la toate centrele din oras,dar cei de la dedeman sint cei mai serviabili fara a fi plictisitori sau invadenti si asta la orice sector.Merg de cite ori vin in tara cu placere la dedeman chiar daca imi este peste mina.Si la alte magazine sint serviabili,dar aici imi place cel mai mult.
Nu am gasit un alt mod de a/mi arata recunostinta fata de acesti tineri ,de cele mai multe ori,vinzatori.

Anonim spunea...

lucrez la dedeman si ceea ce spuneti legat de inselatul clientilor nu este adevarat,dedeman nu se extinde inseland clientii, nush cum este in restul tarii, dar in dedeman timisoara dak cineva (client, superior sau coleg) identifica o diferenta de pret (raft-case) angajatul ce a semnat pentru schimbarea pretului (pe pret apare data la kre a fost tiparita eticheta, iar in sistem se vede knd a fost ultima modificare de pret, dak s-a modificat pretul in sistem si la raft nu, se verifica cine a luat modificarea de pret in data la care s-a modificat pretul din sistem ) impreuna cu seful de raion sunt obligati sa plateask diferenta de pret si sunt sanctionati cu 50% din bonusul pe luna respectiva (sunt luni in care bonusul este cu mult peste jumatatea salariului, deci sanctiunea nu e tocmai mik, mai ales dak si diferenta de pret este mare). aja k inainte sa mai publicati cva de genul asta v-as ruga sa va interesati dak este aja cum spune-ti dvs (nu ne luam banii k inselam clientii, dak inselam clientii pierdem banii) si va invit in dedeman sa faceti cumparaturi, poate mai gasiti diferente de pret raft-casa si veti lua acei saci la 15 lei nu la 22 si cei 7lei ii va pune angajatul impreuna cu seful lui.

O zi buna in continuare

Anonim spunea...

dedeman inseal,lucrez acolo.

Anonim spunea...

dedeman inseala eu lucrez si stiu bn....

Anonim spunea...

inseala

ROBERT spunea...

D-le Mihai Vintila

Dedeman ca firma nu urmareste inselarea clientilor (de orice tip) dar organizarea schimbarii preturilor lasa de dorit.

Fratele si vara mea lucreaza la un astfel de magazin si sincer nu cred ca e zi in care sa nu vina de la munca sa nu critice sistemul lor de organizare (FIRMA PUTERNICA cu vite la jug)si modul de luare a deciziilor la care ei nu au nimic de zis.(...vaca trage dar nu rage...)

Aveti toata stima mea si asa e sunt multe preturi care sunt in neregula.

Insa ei tot ce fac e sa sparga totul in capul angajatilor sa plateasca pt faptele lor(pai angajeaza om de schimbat preturile nene si asta nu in timpul programului cu clientii ca de asta ies o gramada de discutii), ei nu zic ca la ora 8 dim ii pun pe aia sa schimbe 300-400 de preturi desi e dat drumu la magazin, automat si certurile cu clientii,asta pe buna dreptate ori e 15 ori e 22???.

citez de la un anonim seful si cel care trebuia sa schimbe pretul vor plati (adik prostii care chair muncesc mai si platesc dar cei care o falfaie stau si dau cu anonimii pe blog penibil)

Si da cineva semneaza pt schimbarea preturilor da nu primeste fiecare raion cate o foaie cu schimbari de pret ca sa isi paota face treaba asa cum trebuie este una la tot magazinul care trebuie semnata cat de dimineata posibil chiar la 8 daca e cazul si la venirea clientului cu reclamatia semnatura e deja acolo si u nici nu ai apucat sa citesti foaia :)), deci nu apuci sa iti faci treaba.
Vine un client ca d-voastra care face cump de dimineata si apoi hop cine raspunde prostu care desi are 10 clienti pana atunci, mai trebuie sa schimbe si preturi. El saracu poate a schimbat 299 din 300,dar ala la omis sau poate nu a ajuns sa il schimbe div factori.

In fine voi toti care aparati dedemanul atat, aparati fratilor angajatii(sunt care mai taie si frunze la caini) si explicati in clar situatiile penibile si rezolvatile cu tact si numai mancati rahat ca firma are 18 ani ca face si drege -NU- oamenii ce lucreaza acolo fac si dreg nu voi ANONIMILOR ca fara ei ati ajunge ca alte firme cu multa marfa si putini clienti

am scris acest comentariu sa stie si d-l Mihai cum stau treburile acolo la dedeman si nu sa iau apararea angajatilor ci sa protestez impotriva modalitatii voastre de rez a situatiilor de genu

Va urez o zi buna D-le Mihai dar nu si voua anonimilor de doi bani

iuliana spunea...

buna ziua! o situatie asemanatoare am intampinat eu, de aceasta data nu cu dedeman ci cu BRICOSTORE.am facut cumparaturi, printre care plasa pt gard, tevi,cornier,ciment.in curtea interioara unde aveau expuse produsele,era un pret, iar cand sa platesc la plase si la ciment erau preturile schimbate.diferenta era de 8 ron pt fiecare plasa.scuza cea mai penibila posibil a fost ca au uitat sa schimbe codurile.cum aveam nevoie de aceste materiale si neavand transport,le-am luat.ajung cu ele acasa, cand baietii care se ocupau cu constructia gardului, imi spune ca cimentul nu e tocmai bun. uitandu-ma la data expirarii descopar cu stupoare ca cimentul era expirat.concluzie:daca intr-un asemenea magazin ne inseala in acest fel,ce sa ne asteptam intr-un targ? RUSINE!!!!!!!!!!!!UNDE SE POATE DENUNTA O ASEMENEA SITUATIE? VA MULTUMESC!

marin marin spunea...

de ce in tot deauna se greseste numai in favoarea lor si nu a clientului? greseala e de 2 feluri: in favoarea clientului sau in favoarea comerciantului. dar de cand traiesc pe lumea asta am vazut greseli numai in favoarea comerciantilor. cum explicati asta? tot le tineti parte hotilor, au uitat sa schimbe pretul, adica sunjt incompetenti, altii in loc care ai duce mintea si nuita, ca de aia sunt angajati, de ce nu uita sa ceara salariul?

Anonim spunea...

Buna ziua tuturor celor care vor citi mesajul meu.

Ma semnez cu anonim, dar voi veni si cu datele mele reale, in momentul in care aflu deznodamantul pataniei aflata in curs de desfasurare, cu compania Dedeman.

O sa revin pe acest blog aflat din intamplare, cu detalii care va vor uimi referitoare la ceea ce se intampla cu Dedeman-ul in relatia cu clientii.

Sper sa mi se rezolve problema, ca de nu e bai mare, fiind vorba de o suma mare de bani.

O zi buna sa aveti toti

usi ieftine spunea...

Mda... orice firma face si greseli dar asta nu inseamna ca nu sunt buni, parerea mea.

Anonim spunea...

Din pacate nu mi s-a rezolvat problema.

O sa pregatesc un material in detaliu, cu documentatie si tot ce trebuie.

Nu de alta, dar sa stie toata lumea ce ti se poate intampla in Romania.

Mie mi s-a intamplat lucrand cu Dedeman.

DORIN spunea...

din pacate realitatea e crunta,dedeman chiar are probleme.

Anonim spunea...

Din păcate, atunci când nu vrei să cultive pământul pentru hrană, aceste lucruri se întâmplă, tu trăiești mai sus datoriile în timp ce oamenii care lucrează pământul doarme zona linistita in seara

Anonim spunea...

si la Slatina este o munca mai rau ca pana in anii 89,sa muncesti si sa platesti bani tot pentru ei,sa faci ceea ce le convine lor,daca ii contrazici sau le spui ca nu este adevarat iti ia din bani,daca nu semnezi ce vor ei iti ia din bani,daca vrei sa te invoiesti iti ia din bani,daca ai o URGENTA acasa iti ia bani sau mai nou nu te lasa sa pleci,tot ce poti face este sa ii pupu in c..r asta le convine cel mai mult si nimeni nu face nimic chiar daca exista legi nimeni nu poate apela la asa ceva din cauza faptului ca nu au unde sa se duca...de ce oare asa multa sclavie...la doar un an de la deschidere.....oare va interveni cineva si pentru noi muncitorii....sa avem si noi conditii de munca mai bune si sa fim respectati ca niste oameni nu ca niste sluji??oare va fi cineva care va verifica ceea ce se intampla si pe la Slatina??

cristinel cucos spunea...

Cristinel Cucos 0745.098.331 braila : eu vad problema Dedeman cam asa : niste slinosi de golani imputiti cu aprox. 5/7.000.000 euro au cumparat loc magazin SI SAU PUS PE SPECULA TIGANII(vezi preturi in germania la gradina).astia far de scoala cu cativa euro au gasit ROMANIA ca tara idioata si isi scot investitia intr-un an .astept comentarii ... multumesc nu sunt anonim mai tigan imputit tel din 96' si nume real .

licurici spunea...

Hristos a inviat,

Citesc comentariile si imi dau seama ca defapt noi romanii am vrea sa luam bani pe lene daca se poate.
Fratilor asta este nivelul salarial si astea sunt conditiile daca sunteti instare faceti voi specula sa vezi ce inseamna sa ai o societate si dupaia dativa cu parerea. Respect pentru cei care au reusit sa lanseze DEDEMAN si care il tin pe linia cea buna. DRAGI ANGAJATI PUNETI FRATILOR MANA SI MUNCITI SI NU MAI VA VAICARITI credeti ca daca mergeti in alte tari va da cineva de pomana. Veti raspunde ca sunt si alte salarii dar eu va raspund ca sunt si cheltuieli. Exemplu ANGLIA;
O infermiera castiga cam 1200-1600lire;
Un muncitor tot cam ata. Daca vin intreaga familie au aproximativ 2500 lire. Veti spune care cititi , oau ce de bani dar fratilor daca ai copil o gradinita cu program prelungit e minim 500 lire o chirie la un apartament e 1500 lire minim. Deci cheltuieli pt o familie romana formata din 3 membri sa traiasac decent cheltuieli 1500chiria + 500gradi se facu 2000 lire. Din 2500-2000 mai raman 500 lire. Cum ramane acum cu traiul bun din Anglia. Acum exemplu angajatilor DEDEMAN daca sunt familie Ea ex casiera 1400 ron el asisten vanzari 1400=2800 ron
Gradi 200ron si 800 ron RATA BANCA =1000 cheltuili mai ramn 1800. Deci nu e bine la Dedeman?

Anonim spunea...

Si eu am fost nemulțumit de Dedeman Bucuresti pe Giurgiului. Știți cat te taxează pentru o simpla debitare a unei țevi? O singura tăietură cu flexul costa 14 lei. Rușine Dedeman! Am debitat 6 țevi de 26 mm si am plătit pentru 6 tăieturi 84 lei. Păcat ca nu am avut alta soluție altfel achiziționam un bomfaier si rezolvam problema in 30 Min.

Anonim spunea...

si eu am avut probleme cu dedeman braila. in ideea ca un pret era la raft altul a fost la casa de marcat. mentionez ca am facut si reclamatie la ei direct si m-au suant sa isi ceara scuze si sa imi spuna ca daca mai insistam suportau diferenta de pret pe motiv ca este greseala lor. Doar ca trebuia sa insist. Parerea care mi-a fost impartasita de acei angajati este ca intentionat se uita modificarea preturilor si doar in avantajul magazinului Dedeman. De ce nu uita ma modifice pretul in avantajul clientului sa te trezesti la casa ca trebuie sa platesti mai putin. Se merge pe principiul daca se prinde prostul asta e daca nu noi castigam prin reclama mincinoasa.

Gica spunea...

Stimati clienti dedeman tg -jiu evitati cumparaturile in dedeman pentru ca sunt si scmpe si de proasta calitate eu sunt patit se da garantie la unele obiecte dar cind ajungi in situatiea de al repara ti se reprosaja ca nu lai folosit corespunzator si ai perdut garantiia eu urmeaza sa ai dau in judecata daca mai sunteti ca mine haideti sa facem front comun sa nu mai fie si altii pacaliti

Anonim spunea...

Asa este!si eu am patit o de mai multe ori la dedeman galati,din aceasta cauza ocolesc acum acest magazin!de foarte multe ori diferente mari de pret intre raft si casa,la raionul var vopsea stai si astepti ca prostul sa te bage in seama,intr o zi am stat jum de ora pt toti cei 8 de acolo erau "la masa" si nu era nimeni la vanzare,la constructii nu mai zic ,ca nu gasesti nici unul si cand intrebi pe cineva zice ca nu e de acolo si va trimite un baiat,dar...nimic!la electrice ma pasau de la unul la altul ca cik ...nu stie!pai pe ce baza ii angajati???nu mai zic ca mi s a raspuns si pe un ton ridicat si iritat cand am "indraznit"sa deranjez un angajat de acolo cu o intrebare!asa ca domnii care sar sa apere...lasati o balta!!afara nu exista asa ceva!si daca cumva gresesc,iti vb foarte frumos si nu te jignesc!!sunteti angajati sa va faceti treaba si punct!faceti vi o atunci ca de asta sunteti platiti!!semnat.marcela