Cum a omorât Ponta posibila creştere economică din 2014

Într-un moment de supraîncredere în puterile proprii după ce a scăpat de liberali premierul Ponta şi guvernul său numărul 3 au impus celebra acciză de 7 eurocenţi. Ei bine aceasta a fost ultima picătură care a umplut paharul nemulţumirilor.

În loc să accepte că masura e prost gândită a început să ofere facilităţi la propria prostie. Astfel primii si cei mai vocali au fost transportatorii auto care au primit o derogare primind înapoi o parte din ea pe timp de 5 ani. Acum nici transportatorii pe calea ferată nu stau degeaba şi au cerut şi ei aceleaşi facilităţi. Întebarea mea este următoarea  - dacă nu era nevoie de ea anul acesta şi nici în următorii cinci după cum se vede de ce s-a mai introdus? Să bulverseze opinia publică şi mediul de afaceri? E o tîmpenie care trebuie scoasă şi gata. Găsiţi alte chestii. Fiţi creativ domnule Voinea!



Ei bine pe lângă acesta acciză avem şi modelul "pontist" de calcul al accizelor în lei indexat cu "valoare inflaţiei pentru că bugetul trebuie echilibrat". Ei bine un viitor guvern va trebui să dea aceşti bani înapoi firmelor aşa cum acum se plătesc oalele sparte din trecut. Ba e posibil să plătim şi ceva penalizări europene pentru abaterea de la normele şi regulile deja asumate...

Practic cu aceste două măsuri guvernul Ponta a reuşit performanţa rară de a scădea atractivitatea propriei economii, de a reduce competitivitatea firmelor româneşti, de a creşte seminificativ birocraţia.

Guvernul spera să poată menţină creşterea economică şi în acest an prin câteva pomeni electorale, printr-o schemă de stimulare a companiilor de stat şi prin acordarea unor cofinanţări la fondurile europene. Ei bine iată ce se întâmplă de acum - va scade consumul, vor apărea sincope la motorul export ( vezi aici şi anunţurile Ford de închidere temporară a fabricii plus problemele din industria chimică ) iar din datele preliminare agricultura nu va mai fi un motor ca anul trecut.

Măsurile populiste precum scăderea TVA la pâine au adus o nouă gaură în buget iar reorganizarea ANAF a creat paradoxul de a nu reuşi să colecteze un grad mai mare de bani ci din contră.

Investitori serioşi precum Renault sunt bombardaţi cu gargară politicianistă şi cu măsuri stupide precum întârzierea construcţiei tronsonului de autostradă de la Piteşti la Sibiu care creează probleme suplimentare.

Ultimul cui îl va bate scăderea CAS care cu toate că este impetuos necesară va goli şi mai mult de fonduri măreţul buget apatic făcut de dl Voinea iar după alegeri măsurile dure vor fi luate într-o veselie pentru că altfel un frumos colaps financiar ne aşteaptă.

Până acum nu sunt veşti noi pe fronturile unde se aşteptau mişcări mai puternice - privatizări de companii, introducerea de management privat la companii de stat, renunţarea în favoarea administraţiilor locale la unele regii şi companii de stat, listarea de noi companii de stat pe bursă etc. Un semn că guvernul condus de Ponta nu se uită la cum poate face bani din economia reală. Nici despre noile valori ale redevenţelor nu se vorbeşte nimic fiind o tăcere suspectă.

E şi acesta un mod de a guverna dar din păcate însuşi guvernul Ponta a omorît speranţa de creştere economică din 2014.

- See more at: http://www.infoest.ro/stiri/editorial/Cum-a-omorat-Ponta-posibila-cre%C5%9Ftere-economic%C4%83-din-2014%20.htm#sthash.jHP1apYT.dpuf
Mai nouă Mai veche