Practic astfel se poate rezuma carte scrisă de Chris Anderson - Gratuit, apărută la editura Curtea Veche în colecţia Profit în 2011. Poate părea o ciudăţenie să amintesc acum de această carte dar cărţile bune nu au termene de valabilitate.
Autorul descoperă o nişă, cea a ofertelor gatuite, pe care nu numai că o abordează dpdv al elementelor economice dar o şi dezvoltă. Avem o argumentaţie prin care oferind lucruri gratis de fapt vindem. Exemplifică cu muzica din Brazilia unde CD-urile sunt oferite gratis de firmele de muzică şi de formaţii care câştigă bani din concerte, exemplifică cu google care oferă o mulţime de lucruri gratuit pentru a câştiga din anunţuti şi din exploatarea bazelor de date, vorbeşte de ziarele şi revistele gratuite care câştigă din publicitate şi conferinţe.
Cel mai bun exemplu de miliarde de dolari este cel al jocurilor gratuite unde poţi cumpăra de la producător pentru sume foarte mici de bani, practic microplăţi de la 20 de cenţi până la 7-9 dolari, lucruri care să îţi dezvolta universul, vieţile, puterile, imaginea sau propietăţile. Această abordare a gratuitului s-a dezvoltat şi se dezvoltă de la internet. Yahoo şi mai apoi Google au fost cei care au arătat calea gratuitului care te face milionar.
Anderson nu numai că oferă exemple dar crede şi în soluţii pentru industriile aşa zis clasice. Nu te mai poţi lupta în preţ când preţul e zero. Trebuie să dezvolţi satisfacţii, să dezvolţi dependenţe dar mai ales nu trebuie să fii plat în gândire. Chris Anderson vede in gratuit viitorul unui preţ revoluţionar care va schimba lumea din temelii. Deja unii au început să o facă. Îi putem vedea, îi admirăm iar acum citind cartea vom putea să îi şi pricepem.
Autorul descoperă o nişă, cea a ofertelor gatuite, pe care nu numai că o abordează dpdv al elementelor economice dar o şi dezvoltă. Avem o argumentaţie prin care oferind lucruri gratis de fapt vindem. Exemplifică cu muzica din Brazilia unde CD-urile sunt oferite gratis de firmele de muzică şi de formaţii care câştigă bani din concerte, exemplifică cu google care oferă o mulţime de lucruri gratuit pentru a câştiga din anunţuti şi din exploatarea bazelor de date, vorbeşte de ziarele şi revistele gratuite care câştigă din publicitate şi conferinţe.
Cel mai bun exemplu de miliarde de dolari este cel al jocurilor gratuite unde poţi cumpăra de la producător pentru sume foarte mici de bani, practic microplăţi de la 20 de cenţi până la 7-9 dolari, lucruri care să îţi dezvolta universul, vieţile, puterile, imaginea sau propietăţile. Această abordare a gratuitului s-a dezvoltat şi se dezvoltă de la internet. Yahoo şi mai apoi Google au fost cei care au arătat calea gratuitului care te face milionar.
Anderson nu numai că oferă exemple dar crede şi în soluţii pentru industriile aşa zis clasice. Nu te mai poţi lupta în preţ când preţul e zero. Trebuie să dezvolţi satisfacţii, să dezvolţi dependenţe dar mai ales nu trebuie să fii plat în gândire. Chris Anderson vede in gratuit viitorul unui preţ revoluţionar care va schimba lumea din temelii. Deja unii au început să o facă. Îi putem vedea, îi admirăm iar acum citind cartea vom putea să îi şi pricepem.