Jon Spolestra fost presedinte al echipelor de baschet din NBA Portland Trail Blazers si New Jersey Nets explica in cartea sa "Cum sa vinzi gheata eschimosilor" cateva principii de vanzare pe care el le-a aplicat la cele doua cluburi sportive si care au creat o decolarea a vanzarilor.
Tradusa in Romania de editura Meteor Business in 2008 cartea are si un subtitlu "cum sa promovezi un produs pe care nu-l doreste nimeni". Exemplele date sunt numeroase si interesante.
Pentru a vinde ceva Spolestra considera ca fiind importanta informatia. Porneste de la strangerea informatiei, interpretarea ei, conturarea produsului si vinderea lui. Un exemplu interesat il constituie faptul ca la New Jersey a reusit sa vanda toate meciurile intr-un sezon in conditiile in care in ultimile cinci sezoane si in acela la care autorul face referinta, echipa s-a clasat pe ultimul loc in NBA avand un numar de doar cateva victorii din cca 70 de meciuri disputate! Practic a "vandut" celelalte echipe care vizitau gazdele.
In alt caz, pentru o echipa de baseball din Hawai, a vandut prezenta la meciuri ca fiind parte dintr-un program care includea pe langa evenimentul sportiv si un picnic, un spectacol de magie si un concurs pentru fani!
Autorul prezinta o directie a marketingului sportiv la care sigur nu v-ati fi gandit pana atunci! Idei, concepte, tehnici si realizari sunt descrise pe intelesul tuturor, argumentate si mai ales prezentate intr-un limbaj umoristic.
Un volum senzational si interesant demn de un fost mare sef de echipa.
Tradusa in Romania de editura Meteor Business in 2008 cartea are si un subtitlu "cum sa promovezi un produs pe care nu-l doreste nimeni". Exemplele date sunt numeroase si interesante.
Pentru a vinde ceva Spolestra considera ca fiind importanta informatia. Porneste de la strangerea informatiei, interpretarea ei, conturarea produsului si vinderea lui. Un exemplu interesat il constituie faptul ca la New Jersey a reusit sa vanda toate meciurile intr-un sezon in conditiile in care in ultimile cinci sezoane si in acela la care autorul face referinta, echipa s-a clasat pe ultimul loc in NBA avand un numar de doar cateva victorii din cca 70 de meciuri disputate! Practic a "vandut" celelalte echipe care vizitau gazdele.
In alt caz, pentru o echipa de baseball din Hawai, a vandut prezenta la meciuri ca fiind parte dintr-un program care includea pe langa evenimentul sportiv si un picnic, un spectacol de magie si un concurs pentru fani!
Autorul prezinta o directie a marketingului sportiv la care sigur nu v-ati fi gandit pana atunci! Idei, concepte, tehnici si realizari sunt descrise pe intelesul tuturor, argumentate si mai ales prezentate intr-un limbaj umoristic.
Un volum senzational si interesant demn de un fost mare sef de echipa.