Marile magazine de bricolaj acordã pentru cumpãrãturile de volum şi în limita unui numãr de kilometri transport gratuit. In principiu o astfel de abordare se vrea a încuraja clientul sã cumpere fãrã aşi face probleme de transport. Politica companiei pare a fi la nivel de gândire şi de acţiune de management în perfectã concordanţã cu cerinţele pieţei. Realitatea este însã puţin diferitã.
Am încercat în mai multe magazine de acest tip folosirea acestui serviciu gratuit. De fiecare datã el era disponibil doar nu când aveam eu nevoie de el. Intr-un caz fãceam cumpãrãturile într-o zi de duminicã iar serviciul îmi era oferit miercuri pentru cã atunci „era liber” ! Ce fel de politicã mai este ÅŸi asta eu nu o înÅ£eleg. Normal ar fi ca acest serviciu sã fie oferit pe loc aÅŸa cum se subânÅ£elege din mesaje. Faptul cã magazinul nu are suficiente maÅŸini nu este treaba mea . Atunci când anunÅ£i un astfel de serviciu trebuie sã iei în considerare ÅŸi probabilitatea , destul de mare aÅŸ zice eu, ca acesta sã fie solicitat de mai mulÅ£i clienÅ£i in acelaÅŸi timp ! Logica oferirii lui tocmai pe asta se ÅŸi bazeazã : sã cumpere clientul cât mai mult iar tu ca magazin drept mulÅ£umire cã te-a ales pe tine sã îi duci gratuit acasã ce a cumpãrat.
Intârzierile serviciului de transport gratuit mai au o faţã urâtã pe care magazinele evitã sã o arate publicului. De obicei prin el se transportã marfã voluminoasã, de valoare mare. Aceastã marfã este deja plãtitã de cãtre client ea fiind ridicatã de angajaţii magazinului şi transportatã la beneficiar. Din motive diverse marfa poate ajunge deterioratã. Magazinul nu îşi asumã aceste deteriorãri cu toate cã angajaţii lui fac transportul. Clientul nu are cum supraveghea transportul iar eventualele daune le suportã din buzunarul propriu. Ei acum ia gândiţi-vã cã v-a fost zgâriatã o mobilã de 5000 de roni sau un utilaj de grãdinã de numai 3900 ron ? Cum este sã îl reparaţi pe banii proprii şi asta pentru cã doar aţi vrut sã beneficiaţi de un serviciu pe care magazinul respectiv îl oferã gratuit.
Mai mult decât atât pentru cã oamenii de la transport sunt în general plãtiţi cu salariul minim ei nu îşi dau silinţa de a mulţumi clientul .Un produs ţi-l pot lãsa la parterul blocului chiar dacã tu stai la 5 sau la capãtul cartierului pentru cã nu intrã cu maşina pe dãrãmãtura de stradã unde locuieşti. Atunci întreb care mai este utilitatea unui astfel de serviciu ?
Eu vãd douã opţiuni pe care magazinele le pot avea . Prima ar fi externalizarea serviciului cãtre alte companii specializate în transport . Partea rea în acest caz o constituie cheltuiala mult mai ridicatã decât în cazul transportului cu proprii angajaţi. Avantajele ar fi multiple pentru client: oferirea serviciului la ridicare a mãrfii, scade şansa deteriorãrii produsului şi a greşelilor de magazie etc. A doua variantã ar fi renunţarea la transportul gratuit care oricum e subdimensionat faţã de necesitãţi.
Din câte observ nici una din aceste variante nu a fost luatã în calcul pânã acum . Se merge în continuare pe sistemul pãgubos care existã.
Avand în vedere lupta pentru reducerea costurilor cred cã pânã la urmã magazinele îşi vor asuma principalul lor rol acela de a vinde şi vor lãsa altora misiunile la care nu sunt specializate. Plus cã o reducere a serviciului transportului gratuit va aduce serioase economii în bugetele şi aşa aflate sub presiunea crizei.
Aşteptaţi-vã sã gasiţi taxiuri prin parcarile marilor magazine pentru cã vremurile bune au apus.
articol aparut in Ziarul de Braila.
.
Am încercat în mai multe magazine de acest tip folosirea acestui serviciu gratuit. De fiecare datã el era disponibil doar nu când aveam eu nevoie de el. Intr-un caz fãceam cumpãrãturile într-o zi de duminicã iar serviciul îmi era oferit miercuri pentru cã atunci „era liber” ! Ce fel de politicã mai este ÅŸi asta eu nu o înÅ£eleg. Normal ar fi ca acest serviciu sã fie oferit pe loc aÅŸa cum se subânÅ£elege din mesaje. Faptul cã magazinul nu are suficiente maÅŸini nu este treaba mea . Atunci când anunÅ£i un astfel de serviciu trebuie sã iei în considerare ÅŸi probabilitatea , destul de mare aÅŸ zice eu, ca acesta sã fie solicitat de mai mulÅ£i clienÅ£i in acelaÅŸi timp ! Logica oferirii lui tocmai pe asta se ÅŸi bazeazã : sã cumpere clientul cât mai mult iar tu ca magazin drept mulÅ£umire cã te-a ales pe tine sã îi duci gratuit acasã ce a cumpãrat.
Intârzierile serviciului de transport gratuit mai au o faţã urâtã pe care magazinele evitã sã o arate publicului. De obicei prin el se transportã marfã voluminoasã, de valoare mare. Aceastã marfã este deja plãtitã de cãtre client ea fiind ridicatã de angajaţii magazinului şi transportatã la beneficiar. Din motive diverse marfa poate ajunge deterioratã. Magazinul nu îşi asumã aceste deteriorãri cu toate cã angajaţii lui fac transportul. Clientul nu are cum supraveghea transportul iar eventualele daune le suportã din buzunarul propriu. Ei acum ia gândiţi-vã cã v-a fost zgâriatã o mobilã de 5000 de roni sau un utilaj de grãdinã de numai 3900 ron ? Cum este sã îl reparaţi pe banii proprii şi asta pentru cã doar aţi vrut sã beneficiaţi de un serviciu pe care magazinul respectiv îl oferã gratuit.
Mai mult decât atât pentru cã oamenii de la transport sunt în general plãtiţi cu salariul minim ei nu îşi dau silinţa de a mulţumi clientul .Un produs ţi-l pot lãsa la parterul blocului chiar dacã tu stai la 5 sau la capãtul cartierului pentru cã nu intrã cu maşina pe dãrãmãtura de stradã unde locuieşti. Atunci întreb care mai este utilitatea unui astfel de serviciu ?
Eu vãd douã opţiuni pe care magazinele le pot avea . Prima ar fi externalizarea serviciului cãtre alte companii specializate în transport . Partea rea în acest caz o constituie cheltuiala mult mai ridicatã decât în cazul transportului cu proprii angajaţi. Avantajele ar fi multiple pentru client: oferirea serviciului la ridicare a mãrfii, scade şansa deteriorãrii produsului şi a greşelilor de magazie etc. A doua variantã ar fi renunţarea la transportul gratuit care oricum e subdimensionat faţã de necesitãţi.
Din câte observ nici una din aceste variante nu a fost luatã în calcul pânã acum . Se merge în continuare pe sistemul pãgubos care existã.
Avand în vedere lupta pentru reducerea costurilor cred cã pânã la urmã magazinele îşi vor asuma principalul lor rol acela de a vinde şi vor lãsa altora misiunile la care nu sunt specializate. Plus cã o reducere a serviciului transportului gratuit va aduce serioase economii în bugetele şi aşa aflate sub presiunea crizei.
Aşteptaţi-vã sã gasiţi taxiuri prin parcarile marilor magazine pentru cã vremurile bune au apus.
articol aparut in Ziarul de Braila.
.