Cei care sunt în cãutarea unui loc de muncã de multe ori se lovesc de o problemã simplã : cum sã se prezinte. Nu ştiu cum sã se vândã ! Nu au mai fãcut acest lucru sau l-a fãcut altcineva pentru ei.
Primul pas pentru a putea fi angajat este sã ajungi faţã în faţã cu angajatorul. De multe ori aici se greşeste foarte mult. Firmele fac selecţia în baza unor curriculum vitate. Cine nu este familiarizat cu numele lung le poate cunoaşte sub prescurtarea de CV. Practic îţi prezinţi activitatea profesionala intr-o formã scurtã şi organizatã. Dacã CV-ul trezeşte interesul angajatorului atunci ai şansa de a vorbi despre slujbã, salariu, despre ce poţi face tu pentru firmã şi de cum te poate rãsplãti ea.
Iatã deci regulile dupã care sã construiţi un CV de succes.
Prima regulã : toate informatiile oferite sa fie corecte. Puteţi prezenta într-o anumitã luminã un post dar nu minţiţi pentru cã miciuna are picioare scurte si este uşor de depistat.
A doua regulã : scrieţi corect romaneşte , fãrã litere mâncate şi fãrã artificii grafice. Folosiţi fontul arial de marime 12 sau 14 pentru cã cei care citesc CV-ul sã nu fie nevoiti sa il arunce la cos. Arial este un font care se gaseste pe toate programele indiferent de producãtor in timp de unele variante de times new roman nu.
A treia regulã : aranajati informatiile in paginã cat mai bine , fãrã multe zorzoane. O structurare logica este de preferat. Scoateţi numele si telefoanele in evidenta prin boldare.
A patra regula : incercaţi sã nu depasiti o pagina. CV-urile de 5 pagini nu le citeşte nimeni !!! Organizaţi astfel informaţia pentru a vã încadra intr-o paginã. Un CV cu multe pagini fie nu ajunge integral la cel care ia decizia ( se poate pierde o paginã de exemplu ) fie nu sunt citite.
Informaţiile incluse intr-un CV sunt : numele si prenumele ,data naşterii, adresa , telefoanele ( şi eventual email dacã aveţi ), stagiul militar ( dacã este cazul ), starea civilã , studiile ( treceţi ultimul nivel absolvit : facultate, liceu, scoalã de maistri etc ), experienţa ( in ordine descrescãtoare pornind de la ultimul loc de muncã ). Treceţi anii perioadei in care aţi fost angajati si in dreptul lor firma şi functia. Puteţi dupã funcţie sã completaţi cu cãteva informaţii despre activitate de ex. 2000- 2003 economist SC Asfaltul SA Bucuresti - coordonator marketing. Nu uitaţi sã amintiţi cursurile şi atestatele, limbi straine , cunostinţe PC ( enumeraţi programele : World, Excel , Corel etc ), alte informatii pe care le credeti importante ( carnet de şofer, autorizaţii specifice cum ar fi ISCIR etc ) . Pentru cei care abia au terminat o formã de invãţãmânt şi la rubrica de angajãri nu prea au ce sã scrie le recomand sã specifice toate angajamentele pe care le-au avut in timpul studiilor pentru care au fost plãtiâi. Nu conteazã dacã au lucrat la mica întelegere cu patronul respectiv sau legal ci conteazã cã existã ceva experienţã.
Desigur cã un CV impecabil nu duce automat şi la angajare. Este doar primul pas. El creazã doar oportunitatea de a discuta de spre angajare. Rãmâne ca dumneavoastrã sã îl convingeţi pe angajator cã sunteţi persoana potrivitã. Nu uitaţi un lucru simplu : fiecare angajator doreşte în primul rând sã facã bani iar dumnevoastrã sunteţi doar mijlocitorul acestei dorinţe. Folosiţi-vã de asta !
articol aparut in Ziarul de Braila
Primul pas pentru a putea fi angajat este sã ajungi faţã în faţã cu angajatorul. De multe ori aici se greşeste foarte mult. Firmele fac selecţia în baza unor curriculum vitate. Cine nu este familiarizat cu numele lung le poate cunoaşte sub prescurtarea de CV. Practic îţi prezinţi activitatea profesionala intr-o formã scurtã şi organizatã. Dacã CV-ul trezeşte interesul angajatorului atunci ai şansa de a vorbi despre slujbã, salariu, despre ce poţi face tu pentru firmã şi de cum te poate rãsplãti ea.
Iatã deci regulile dupã care sã construiţi un CV de succes.
Prima regulã : toate informatiile oferite sa fie corecte. Puteţi prezenta într-o anumitã luminã un post dar nu minţiţi pentru cã miciuna are picioare scurte si este uşor de depistat.
A doua regulã : scrieţi corect romaneşte , fãrã litere mâncate şi fãrã artificii grafice. Folosiţi fontul arial de marime 12 sau 14 pentru cã cei care citesc CV-ul sã nu fie nevoiti sa il arunce la cos. Arial este un font care se gaseste pe toate programele indiferent de producãtor in timp de unele variante de times new roman nu.
A treia regulã : aranajati informatiile in paginã cat mai bine , fãrã multe zorzoane. O structurare logica este de preferat. Scoateţi numele si telefoanele in evidenta prin boldare.
A patra regula : incercaţi sã nu depasiti o pagina. CV-urile de 5 pagini nu le citeşte nimeni !!! Organizaţi astfel informaţia pentru a vã încadra intr-o paginã. Un CV cu multe pagini fie nu ajunge integral la cel care ia decizia ( se poate pierde o paginã de exemplu ) fie nu sunt citite.
Informaţiile incluse intr-un CV sunt : numele si prenumele ,data naşterii, adresa , telefoanele ( şi eventual email dacã aveţi ), stagiul militar ( dacã este cazul ), starea civilã , studiile ( treceţi ultimul nivel absolvit : facultate, liceu, scoalã de maistri etc ), experienţa ( in ordine descrescãtoare pornind de la ultimul loc de muncã ). Treceţi anii perioadei in care aţi fost angajati si in dreptul lor firma şi functia. Puteţi dupã funcţie sã completaţi cu cãteva informaţii despre activitate de ex. 2000- 2003 economist SC Asfaltul SA Bucuresti - coordonator marketing. Nu uitaţi sã amintiţi cursurile şi atestatele, limbi straine , cunostinţe PC ( enumeraţi programele : World, Excel , Corel etc ), alte informatii pe care le credeti importante ( carnet de şofer, autorizaţii specifice cum ar fi ISCIR etc ) . Pentru cei care abia au terminat o formã de invãţãmânt şi la rubrica de angajãri nu prea au ce sã scrie le recomand sã specifice toate angajamentele pe care le-au avut in timpul studiilor pentru care au fost plãtiâi. Nu conteazã dacã au lucrat la mica întelegere cu patronul respectiv sau legal ci conteazã cã existã ceva experienţã.
Desigur cã un CV impecabil nu duce automat şi la angajare. Este doar primul pas. El creazã doar oportunitatea de a discuta de spre angajare. Rãmâne ca dumneavoastrã sã îl convingeţi pe angajator cã sunteţi persoana potrivitã. Nu uitaţi un lucru simplu : fiecare angajator doreşte în primul rând sã facã bani iar dumnevoastrã sunteţi doar mijlocitorul acestei dorinţe. Folosiţi-vã de asta !
articol aparut in Ziarul de Braila