Viaţa este o luptã continuã. Luptãm pentru un trai mai bun, pentru pâinea de pe masã, pentru copii noştri şi de ce nu şi pentru noi. Când avem atâtea pe cap fiecare ban economisit este binevenit. Sunt mulţi români care nu au deprins încã „apucãturile” occidentale în ceea ce priveşte gestionarea propriilor bani. De prea multe ori lãsãm de la noi numai sã fie bine , dãm un bãnuţ cerşetorului de la colţ care ne cere zilnic ca o maşinã stricatã „sã îşi ia şi el o pâine „ cu toate cã e în putere şi locuri de muncã sunt dacã vrei sã munceşti. De prea multe ori cumpãrãm produsele la preţul afişat cu toate ca suntem conştienţi cã preţul este mincinos. Nu avem ce face, asta este pare a fi mentalitatea în care ne zbatem cu toţii sau mare parte dintre noi. Ba se poate! De ce sã dau uşor din buzunar banul pe care l-am câştigat cu greu pentru cã mie nu îmi dã nimeni de pomanã ! Banul meu , câştigat prin muncã, trebuie sã fie dobândit tot la fel : prin muncã de convingere , prin satisfacţia mea dupã cumpãrarea produselor etc.
Eu zic sã ne folosim şi noi de ei !Cine sunt ei ? Cei care doresc banii noştri ! E adevãrat cã uneori pare a fi o luptã în zadar , pentru cã monopolurile sunt rigide, birocratice şi uneori ilogice dar cu cei mici mãcar ne putem pune. Mã refer la cei care ne ”scot” banii din portofel zilnic prin piatã, pe la magazine , pe la firmele care ne oferã diverse servicii. Uşor de zis dar greu de fãcut.
Ei bine nu este aşa. Sã vã dau câteva exemple.
O metodã simplã care funcţioneazã este aceea de a cumpara mai rar dar mai mult. Astfel fãcând piaţa de la o tarabã putem cere un preţ special , pentru cã suntem clienţi fideli care cumpãrã mult ! O altã metodã este sã beneficiem de cardurile de fidelizare de la magazine. Ele ne pot aduce reduceri , nu spectaculoase dar benefice pentru buzunarul oricui. Cupoanele de reducere sunt o metodã la fel de bunã ca cele descrise mai sus. Putem economisi ceva bani pentru un produs care l-am cumpãra în condiţii normale la un preţ mai mare.
Promoţiile şi ofertele speciale sunt o ţintã pentru toţi. Zilnic sau chiar sãptãmânal , magazinele introduc produse diverse la vânzare cu preţuri mai mici. Aceste preţuri nu vor fi permanente deci sã nu vã aşteptaţi sã le mai vedeţi curând. Deci recomandarea mea este sã beneficiaţi de ele cât de repede se poate asta bineînţeles dacã vã sunt şi necesare. Promoţiile şi ofertele speciale se preteazã foarte bine la produsele alimentare. Pornind de la datele statistice care spun cã acestea sunt cele care afecteazã în cea mai mare mãsurã bugetul unei familii sunt şi cele care trebuiesc urmãrite cu cea mai mare atenţie.
Cea mai spectaculoasã metodã de a economisi bani o constituie deschiderea de noi magazine. Atunci „curg” ofertele speciale, promoţiile şi preţurile de inaugurare. Toate sunt folosite pentru a atrage clientela. Vã recomand sã nu rataţi deschiderile mai ales când este vorba de magazine mari sau de magazine care aparţin unor reţele de magazine. Nici inaugurarea unor malluri nu este de evitat. Principiul este acelaşi de mai sus numai cã în acest caz avem de-a face cu efortul concertat al mai multor vanzãtori. Cea mai ritmicã metodã de economisire este aceea de acumpãra în extrasezon. Astfel pentru produsele de iarnã beneficiati de reduceri semnificative primãvara iar pentru produse de varã toamna.
Folosiţi-vã deci de ei, de metodele de marketing pe care le aplicã. În fond nu este ilegal ci numai un mod deştept de a economisi bani.
articol aparut in Ziarul de Braila
Eu zic sã ne folosim şi noi de ei !Cine sunt ei ? Cei care doresc banii noştri ! E adevãrat cã uneori pare a fi o luptã în zadar , pentru cã monopolurile sunt rigide, birocratice şi uneori ilogice dar cu cei mici mãcar ne putem pune. Mã refer la cei care ne ”scot” banii din portofel zilnic prin piatã, pe la magazine , pe la firmele care ne oferã diverse servicii. Uşor de zis dar greu de fãcut.
Ei bine nu este aşa. Sã vã dau câteva exemple.
O metodã simplã care funcţioneazã este aceea de a cumpara mai rar dar mai mult. Astfel fãcând piaţa de la o tarabã putem cere un preţ special , pentru cã suntem clienţi fideli care cumpãrã mult ! O altã metodã este sã beneficiem de cardurile de fidelizare de la magazine. Ele ne pot aduce reduceri , nu spectaculoase dar benefice pentru buzunarul oricui. Cupoanele de reducere sunt o metodã la fel de bunã ca cele descrise mai sus. Putem economisi ceva bani pentru un produs care l-am cumpãra în condiţii normale la un preţ mai mare.
Promoţiile şi ofertele speciale sunt o ţintã pentru toţi. Zilnic sau chiar sãptãmânal , magazinele introduc produse diverse la vânzare cu preţuri mai mici. Aceste preţuri nu vor fi permanente deci sã nu vã aşteptaţi sã le mai vedeţi curând. Deci recomandarea mea este sã beneficiaţi de ele cât de repede se poate asta bineînţeles dacã vã sunt şi necesare. Promoţiile şi ofertele speciale se preteazã foarte bine la produsele alimentare. Pornind de la datele statistice care spun cã acestea sunt cele care afecteazã în cea mai mare mãsurã bugetul unei familii sunt şi cele care trebuiesc urmãrite cu cea mai mare atenţie.
Cea mai spectaculoasã metodã de a economisi bani o constituie deschiderea de noi magazine. Atunci „curg” ofertele speciale, promoţiile şi preţurile de inaugurare. Toate sunt folosite pentru a atrage clientela. Vã recomand sã nu rataţi deschiderile mai ales când este vorba de magazine mari sau de magazine care aparţin unor reţele de magazine. Nici inaugurarea unor malluri nu este de evitat. Principiul este acelaşi de mai sus numai cã în acest caz avem de-a face cu efortul concertat al mai multor vanzãtori. Cea mai ritmicã metodã de economisire este aceea de acumpãra în extrasezon. Astfel pentru produsele de iarnã beneficiati de reduceri semnificative primãvara iar pentru produse de varã toamna.
Folosiţi-vã deci de ei, de metodele de marketing pe care le aplicã. În fond nu este ilegal ci numai un mod deştept de a economisi bani.
articol aparut in Ziarul de Braila