Indiferent de domeniul de activitate publicitatea ramane unul din pilonii de baza. De cele mai mult ori termenul de publicitate nu este inteles in adevarata lui valoare. Fie este subevaluat fie supraevaluat.
Pentru a patrunde in ceea ce este publicitatea, mecanismele care stau la baza ei recomand “Publicitatea eficienta – notiuni fundamentale” de AD Farbey aparuta la Editura Niculescu in in colectia “Utilitare/Profesie” in anul 2005.
Incepand cu primul capitol unde ni se explica simplu ce este publicitatea si ce face ea si pana la ultimul , volumul nu face decat sa transmita informatii esentiale intr-o formulare simpla si usor de folosit in practica. Avem scheme , notiuni de baza, directii de urmarit etc. Nu ramane decat sa aplici pas cu pas ceea ce explica cartea si vei avea rezultate.
Stabilirea obiectivelor si dezvoltarea strategiei este abordata interesant. Capitolul “Cum sa selectati audienta tinta” este plin de informatii pure, lipsite de orice partizanat sau indoiala. Aflam apoi cum se alege media unde va fi transmis mesajul nostru. Tot demn de remarcat este si capitolul referitor la achizitionarea spatiului media unde cea mai interesanta parere mi s-a parut cea referitoare la folosirea unui agent de publicitate.
Pentru cei pasionati doar de partea de concepere a mesajelor publicitare capitolul “Dezvoltarea mesajului publicitar “ va fi deosebit de atractiva. Afla astfel ce este procesul creativ, dezvoltarea unui concept, ce este si ce cuprinde executarea unei reclame, Nu in ultimul rand gaseste sfaturi interesante legate de afise, mesajele radio si tv precum si despre diferentele si avantajele fiecaruia dintre ele.
Nu au fost uitate in volum a fi prezentate si informatii legate de bugete si planificare.
Ca orice activitate ea trebuie evaluata. Publicitatea de cele mai multe ori este greu de masurat dar exista forme si metode specifice. Cateva sunt amintite si de Fabery.
Una peste alta consider aceasta carte demna de interes atat pentru studenti cat si pentru practicieni. Uneori exemplificarea strict britanica poate crea usoare confuzii mai ales la tipurile deziare insulare dar este risipita imediat de descrierile fenomenelor si a ceea ce se doreste a se realiza.