Internetul a facut ca multe din tehnicile de marketing sa evolueze. Avem astazi programe care imbatranesc dupa 3 luni in timp ce acum cativa ani rata lor de viata era cuprinsa intre 6 luni si 3 ani.
Spamul este considerat in general ca fiind acel email pe care il primesti nesolicitat. Cele mai multe spamuri sunt generate in SUA si ele infecteaza prin internet milioane de casute de email. E adevarat ca tot americanii produc si cele mai eficiente softuri anti-spam. In SUA trimiterea de mesaje nesolicitate este incurajata chiar de companii. Multe fac bani buni cu diverse programe de colectare, concepere a mesajelor si trimitere automata. De fapt aceste softuri lucreaza ca niste roboti. Tu ii fixezi parametrii si programul merge. Zici stop si programul se opreste. Cauta singr emailuri prin mii de pagini web , le strange in baze de date si astfel campania este pregatita. Tu concepi anuntul care il doresti sa il trimiti si apoi nu iti ramane decat sa dai send. Programul lucreaza iar singur si miile de emailuri sunt trimise automat.
Procesul descris mai sus , aparent simplu, devine pe zi ce trece mai complicat. Programele free de buna calitate de trimis email-uri se imputineaza iar cele cu adevarat functionabile costa destul de mult pentru buzunarul unui roman.
Spamul este folosit in general de firmele mici sau de intreprinzatori privati.
Marile companii nu apeleaza la aceasta metoda. Ele folosesc newsletterele ( scrisorile de informare ). Acestea sunt emailuri de informare care de multe ori arata ca niste ziare online. Pentru a primi un astfel de email trebuie sa te inscrii intr-o baza de date a siteului firmei respective sau pe siteuri asociate. De obicei ai si o posibilitate usoara de a te dezabona.
Principalele emailuri care sunt considerate spamuri fac promovare fie pentru produse medicale simple , cum ar fi viagra sau vreo operatie estetica mica intr-o zona mai sensibila , fie pentru produse care pot fi trimise usor prin posta cum ar fi cartile sau diferitele mici cadouri de obicei haioase.
Daca privim din punctul de vedere al costului si ariei de acoperire spamul este in momentul de fata cea mai simpla si eficace metoda de promovare in masa.
Dezavantajul ei principal il constituie faptul ca nu stii unde ajunge mesajul tau si ca acel mesaj , repetat de mai multe ori, poate crea reactii adverse.
Primul dezavantaj este ocolit prin volum. Cu cat volumul de trimitere este mai mare cu atat probabilitatea de a fi receptat este mai mare.
Al doilea dezavantaj este ocolit prin schimbarea sursei de unde pleaca mesajul. Astfel urmatorul mesaj , care poate fi identic cu primul, este identificat de receptor ca fiind unul nou , diferit.
Generarea de spamuri interesante poate aduce cresterea numarului de vizitatori ai sitelui unei mici companii sau cresterea vanzarilor unui anumit tip de produs.
De obicei firmele serioase inceteaza generarea de spamuri imediat ce au atins o oarecare notorietate si trec in categoria trimitatorilor de newslettere.
Spamul a revolutionat internetul. Prin el au iesit la lumina produse si servicii care ar fi plutit in anonimat. E principalul motor care genereaza trafic.
Multe companii romanesti considera ca spamul este bun si chiar fac spam.
Discutia referitoare la incadrarea in categoria spam este putin mai larga.
Nu stiu daca pot considera ca spam o informare trimisa de o firma care isi lanseaza o noua gama de produse sa zicem. Ea doar spune ceva, comunica o informatie printr-o metoda care are costuri de productie si de transmitere foarte mici. Pe de alta parte insa daca primesc informatia respectiva de 10 ori intr-un interval de 20 de minute cred ca am de-a face cu un spam. Oricum incadrarea este relativa , functie de cine face aprecierea.
Dupa parerea mea spamul va continua daca nu cumva se va accentuapan cand o alta metoda ii va lua locul.
E un fenomen firesc si usor de pus in practica cu costuri mici , mai ales pentru o firma.
E spamul marketing ? Eu zic ca da .
O noua forma in pas cu vremurile vitezei care le traim.
Spamul este considerat in general ca fiind acel email pe care il primesti nesolicitat. Cele mai multe spamuri sunt generate in SUA si ele infecteaza prin internet milioane de casute de email. E adevarat ca tot americanii produc si cele mai eficiente softuri anti-spam. In SUA trimiterea de mesaje nesolicitate este incurajata chiar de companii. Multe fac bani buni cu diverse programe de colectare, concepere a mesajelor si trimitere automata. De fapt aceste softuri lucreaza ca niste roboti. Tu ii fixezi parametrii si programul merge. Zici stop si programul se opreste. Cauta singr emailuri prin mii de pagini web , le strange in baze de date si astfel campania este pregatita. Tu concepi anuntul care il doresti sa il trimiti si apoi nu iti ramane decat sa dai send. Programul lucreaza iar singur si miile de emailuri sunt trimise automat.
Procesul descris mai sus , aparent simplu, devine pe zi ce trece mai complicat. Programele free de buna calitate de trimis email-uri se imputineaza iar cele cu adevarat functionabile costa destul de mult pentru buzunarul unui roman.
Spamul este folosit in general de firmele mici sau de intreprinzatori privati.
Marile companii nu apeleaza la aceasta metoda. Ele folosesc newsletterele ( scrisorile de informare ). Acestea sunt emailuri de informare care de multe ori arata ca niste ziare online. Pentru a primi un astfel de email trebuie sa te inscrii intr-o baza de date a siteului firmei respective sau pe siteuri asociate. De obicei ai si o posibilitate usoara de a te dezabona.
Principalele emailuri care sunt considerate spamuri fac promovare fie pentru produse medicale simple , cum ar fi viagra sau vreo operatie estetica mica intr-o zona mai sensibila , fie pentru produse care pot fi trimise usor prin posta cum ar fi cartile sau diferitele mici cadouri de obicei haioase.
Daca privim din punctul de vedere al costului si ariei de acoperire spamul este in momentul de fata cea mai simpla si eficace metoda de promovare in masa.
Dezavantajul ei principal il constituie faptul ca nu stii unde ajunge mesajul tau si ca acel mesaj , repetat de mai multe ori, poate crea reactii adverse.
Primul dezavantaj este ocolit prin volum. Cu cat volumul de trimitere este mai mare cu atat probabilitatea de a fi receptat este mai mare.
Al doilea dezavantaj este ocolit prin schimbarea sursei de unde pleaca mesajul. Astfel urmatorul mesaj , care poate fi identic cu primul, este identificat de receptor ca fiind unul nou , diferit.
Generarea de spamuri interesante poate aduce cresterea numarului de vizitatori ai sitelui unei mici companii sau cresterea vanzarilor unui anumit tip de produs.
De obicei firmele serioase inceteaza generarea de spamuri imediat ce au atins o oarecare notorietate si trec in categoria trimitatorilor de newslettere.
Spamul a revolutionat internetul. Prin el au iesit la lumina produse si servicii care ar fi plutit in anonimat. E principalul motor care genereaza trafic.
Multe companii romanesti considera ca spamul este bun si chiar fac spam.
Discutia referitoare la incadrarea in categoria spam este putin mai larga.
Nu stiu daca pot considera ca spam o informare trimisa de o firma care isi lanseaza o noua gama de produse sa zicem. Ea doar spune ceva, comunica o informatie printr-o metoda care are costuri de productie si de transmitere foarte mici. Pe de alta parte insa daca primesc informatia respectiva de 10 ori intr-un interval de 20 de minute cred ca am de-a face cu un spam. Oricum incadrarea este relativa , functie de cine face aprecierea.
Dupa parerea mea spamul va continua daca nu cumva se va accentuapan cand o alta metoda ii va lua locul.
E un fenomen firesc si usor de pus in practica cu costuri mici , mai ales pentru o firma.
E spamul marketing ? Eu zic ca da .
O noua forma in pas cu vremurile vitezei care le traim.