5 iun. 2008

Cum sa nu risipesti banii

In Romania obsesia companiilor mici si medii o constituie aparitia pe televizor. Nu conteaza cat de vazuta este emisiunea sau postul numai sa fie. Sa poata spune si patronul fericit , cand sta de vorba cu prietenii la o bere , „ Ai vazut reclama mea de pe Acasa sau de pe B1 ?” . Care reclama... ca au fost cinci amarate de spoturi care au mancat bugetul de marketing al firmei pe jumatate de an si de care nu stii nici in ziua de azi ce impact au avut sau daca or fi avut...
Ideea de a aparea pe tv este de cele mai multe ori gresita pentru o firma care nu dispune de un buget corespunzator, de o distributie nationala si de o gama de produse cat de cat.
Sunt atat de multe metode masurabile care pot fi aplicate incat nici nu stiu de unde sa incep.
Am vorbit altadata de cupoane si de mecanismul lor simplu si infailibil de promovare. Mai exista promotiile simple , semplingul ( cand se poate face ) , sponsorizarea de evenimente conexe cu produsul etc. Nu am vazut nici o companie regionala sa se implice in asa ceva in zona Braila- Galati. Toti se arunca in tv-ul national de parca tata Floarea din Vascauti daca vede reclama va cumpara produsul ! De unde daca el nu se gaseste decat pe pietele regionale ( 4-5 judete )? . De ce sa te bati cu marii jucatori , sa ii zgandari, cand tinta ta este sa iti maximizezi vanzarile pe zona unde esti prezent si eventual sa mai te extinzi putin ? Va spun eu de ce : din snobism.
Vrei sa fii prezent pe TV ? Sunt destule televiziuni locale unde cu costuri mult mai modeste poti face o emisiune , iti poti difuza reclamele sau poti organiza concursuri. Ai unde face toate astea ramane doar sa vrei !
Aparitiile pe TV daca nu sunt parti ale unei strategii de marketing unitare nu fac nici cat o ceapa degerata. Vor fi picaturi intr-un ocean de reclame. Banii vor fi aruncati in van iar rezultatele vor la Sfantul Astepta.
Invatati cum sa nu risipiti banii firmelor mici si mijlocii pentru ca fiecare ban este important si fiecare cheltuiala facuta fara cap poate destabiliza firma.

Un comentariu:

gabi nistoran spunea...

nu stiu cum e la voi, dar in craiova audienta televiziunilor locale e neglijabila.