De ce eram prieteni cu Marin Ifrim


Pentru noi, cei de la Litera 13, Marin Ifrim a fost ca o adiere de aer proaspăt. Ne-am intersectat atunci când abia apăream pe firmamentul literaturii brăilene. Am discutat, ne-am oferit cărțile și apoi am citit. Imediat s-a produs o legătură indestructibilă între noi. Poate că felul de a fi a lui Marin Ifrim care nu iubea compromisul, care se lupta cu balaurii având drept scut doar adevărul, a fost decisiv în aproprierea noastră. Noi mergeam pe aceeași cărare literară dar mult mai în spate. Generozitatea sa am simțit-o atunci când am făcut o lansare comună, când am primit invitația de a scrie la revistele unde scria și el, când puteam în discuțiile dintre noi să spunem exact ceea ce gândeam. E mare lucru pentru cineva care abia navighează pe apele tulburi ale literaturii să cunoască și să discute cu un vechi căpitan. Nu l-am ridicat în slăvi, de fiecare dată am scris exact ce am simțit, nu am fost cenzurați niciodată. E un sentiment frumos să poți să scrii ceea ce vrei, ce crezi și cineva, cu un statut ridicat literar, să fie în spate să te vegheze, să te apere, să te susțină necondiționat, numai pentru că el crede că ai talent. Așa era Marin Ifirm. Îmi pare rău că nu am mai apucat să facem plănuita lansare la Brăila, orașul de care era inevitabil îndrăgostit. O să ne lipsești!


text publicat in revista Literadura nr 12, Buzău, iunie 2019

Mai nouă Mai veche