Criza economica prin efectele ei perverse a indus o mentalitate de tip mall pentru persoanele fizice care doresc produse industriale. Nu ma refer aici la produsele de serie care sunt de obicei in stoc ci la produse care trebuiesc configurate pentru aplicatii specifice.
In toata lumea un produs facut la comanda NU ESTE pe stoc la producator pentru ca insasi identitatea lui il face a fi special. Acest tip de produs se creeaza exact pe necesarul beneficiarului deci aceasta din urma trebuie sa inteleaga ca e necesar un timp de productie. Ei bine aici intervine mentalitatea tip mall. Clientii care inca mai dispun de bani cred ca totul li se cuvine. Nu zic ca un client nu are intotdeauna dreptate dar nici ca toti clientii care dispun de bani sa ceara produsele ieri doar pe baza ideii ca ei au bani si tu trebuie sa fii pres in fata lui. Inteleg ca toti toparlanii se astepta ca TOATE sa fie pe raft ca la Carrefour, de unde cu degetul bont si plin de ghiuluri sa aleaga produsul dar nu intotdeauna acest lucru este posibil.
Pe zi ce trece mentalitatea de vanzare si cumparare se tot degradeaza. Nu mai astepta nimeni sa aibe loc o negociere, o informare prealabila sau o explicitare. Internetul a facut ca informatia sa fie instantaneu disponibila numai ca pentru a o folosi la adevarata ei valoare mai si trebuie sa o intelegi. Ei bine de aici incepe problema.
Romanii se informeaza tot mai mult dar baza pe care aceasta informare se aseaza este din ce in ce mai subreda si ajungem la situatii de-a dreptul penibile cand un inginer mecanic nu stie ce este un arbore cotit si un „specialist instalator” nu face diferenta dintre PPR si PVC.
Mentalitatea de tip mall este caracterizata prin superficialitate si suficienta. Stiu ca acum in marea majoritate a industriei este supraproductie dar produsele speciale, de comanda nu sunt incadrate aici. Nu totul se gaseste la Carrefour !
In toata lumea un produs facut la comanda NU ESTE pe stoc la producator pentru ca insasi identitatea lui il face a fi special. Acest tip de produs se creeaza exact pe necesarul beneficiarului deci aceasta din urma trebuie sa inteleaga ca e necesar un timp de productie. Ei bine aici intervine mentalitatea tip mall. Clientii care inca mai dispun de bani cred ca totul li se cuvine. Nu zic ca un client nu are intotdeauna dreptate dar nici ca toti clientii care dispun de bani sa ceara produsele ieri doar pe baza ideii ca ei au bani si tu trebuie sa fii pres in fata lui. Inteleg ca toti toparlanii se astepta ca TOATE sa fie pe raft ca la Carrefour, de unde cu degetul bont si plin de ghiuluri sa aleaga produsul dar nu intotdeauna acest lucru este posibil.
Pe zi ce trece mentalitatea de vanzare si cumparare se tot degradeaza. Nu mai astepta nimeni sa aibe loc o negociere, o informare prealabila sau o explicitare. Internetul a facut ca informatia sa fie instantaneu disponibila numai ca pentru a o folosi la adevarata ei valoare mai si trebuie sa o intelegi. Ei bine de aici incepe problema.
Romanii se informeaza tot mai mult dar baza pe care aceasta informare se aseaza este din ce in ce mai subreda si ajungem la situatii de-a dreptul penibile cand un inginer mecanic nu stie ce este un arbore cotit si un „specialist instalator” nu face diferenta dintre PPR si PVC.
Mentalitatea de tip mall este caracterizata prin superficialitate si suficienta. Stiu ca acum in marea majoritate a industriei este supraproductie dar produsele speciale, de comanda nu sunt incadrate aici. Nu totul se gaseste la Carrefour !