Giovanni Sartori in "Homo videns - imbecilizarea prin televiziune si post-gandirea" atinge problema influentei televiziunii in societatea postindustriala.
.
In 168 de pagini autorul demonstreaza cum televiziunea modifica radical aparatul cognitiv al lui homo sapiens saracindu-l.
.
Propunane sintagma video-copilului care invata nu din experienta, nu din carti prin citire ci din imagini video, care nu asigura un fundament al cunostintelor se vede in lipsa conciziei, a ideilor si in saracia limbajului.
.
"Video-copilul de astazi, al primului val, se margineste sa etaleze un creier atrofiat din punct de vedere logic si rational, cel mutimediatizat de maine , din al doilea val, va fi prin urmare tot un eu dezintegrat , un eu deconstruit care va popula clinicile psihiatrice"
.
"E adevarat ca o imagine poate valora mai mult decat o mie de cuvinte.Dar e si mai adevarat ca un milion de imagini nu creaza nici macar un singur concept".
.
Nu numai problema video-copilului il preocupa pe Sartori ci si faptul ca mult mai multe depind de cultura televizorului : politica, felul de a manca, distractia.
Autorul nu vede o iesire din aceasta situatie decat prin intoarcerea la valorile clasice si la lectura.
.
Volumul a aparut la Editura Humanitas in 2005.
.
.
In 168 de pagini autorul demonstreaza cum televiziunea modifica radical aparatul cognitiv al lui homo sapiens saracindu-l.
.
Propunane sintagma video-copilului care invata nu din experienta, nu din carti prin citire ci din imagini video, care nu asigura un fundament al cunostintelor se vede in lipsa conciziei, a ideilor si in saracia limbajului.
.
"Video-copilul de astazi, al primului val, se margineste sa etaleze un creier atrofiat din punct de vedere logic si rational, cel mutimediatizat de maine , din al doilea val, va fi prin urmare tot un eu dezintegrat , un eu deconstruit care va popula clinicile psihiatrice"
.
"E adevarat ca o imagine poate valora mai mult decat o mie de cuvinte.Dar e si mai adevarat ca un milion de imagini nu creaza nici macar un singur concept".
.
Nu numai problema video-copilului il preocupa pe Sartori ci si faptul ca mult mai multe depind de cultura televizorului : politica, felul de a manca, distractia.
Autorul nu vede o iesire din aceasta situatie decat prin intoarcerea la valorile clasice si la lectura.
.
Volumul a aparut la Editura Humanitas in 2005.
.