Pentru cã fiecare dintre noi deja suntem cumpãrãtori profesionişti putem deosebi uşor o marcã de alta. Ne pot place pantofii Q dar nu şi cei produşi de Y , salamul G dar nu slamul M , cãrţile lui Z dar nu şi cele ale lui K. Practic singuri facem o selecţie de marci.
Marca unui produs este reprezentatã de orice denumire, simbol sau alt mijloc folosit pentru a identifica originea unui produs.
Marca de serviciu este utilizatã pentru a identifica un serviciu iar marca de fimã pentru a identifica un complex de produse şi servicii.
Facem alegerile noastre în funcţie de nume. Ele ne spun istorii , ne dau statut şi ne reprezintã. În funcţie de strategia de marketing a fiecarei companii putem avea mãrci diferite pentru produse diferite sau o singura marcã pentru toata gama de produse.
Indiferent de alegerile noastre marca impune şi se impune. Sã spunem cã avem nevoie de o masinã. Ce fel de masinã vom alege, ce ne va influenţa decizia de cumpãrare ? Sigur pe lângã altele şi marca. Putem sã ajungem foarte bine la aceeaşi destinaţie în acelaşi timp şi într-un Porsche dar şi cu un Logan . Dar marca .... ei bine marca spune ceva. Ea este cea care ne „vinde „ pe noi în ochii celorlalţi parteneri de trafic , a vecinilor şi de ce nu în faţa celor dragi. Ajungem sã ne identificam cu unele mãrci, sã se creeze compatibilitãţi. Suntem oameni de Logan deci iubim lucrul practic , ieftin si bun. Avem un Porsche deci suntem asociaţi cu succesul economic , cu puterea şi de ce nu cu un anumit orgoliu. Daca funcţioneazã sau nu aceste asocieri ... dumneavoastrã rãmâne sã decideţi.
Ideea unei societãţi de consum este de a oferi alternative , cât mai multe mãrci pe acelaşi palier de produse , de preţ şi statut. Companiile au simţit asta şi se vand sub mai multe denumiri . De multe ori avem acelasi produse dar sub mãrci diferite oferite de acelaşi producãtor. E drept cã în domeniul auto e mai rar cazul dar existã : credeţi cã sunt diferenţe vizibile între un Seat, Skoda şi un Volkswagen când ele sunt deţinute de acelaşi concern , dezvoltate în aceleaşi laboratoare , cu motorizãri identice ba mai mult folosind o platformã comunã ? Sigur ca da ! De marcã ! Niciodatã un deţinãtor de Seat nu se va compara cu unul de Skoda pentru cã se considerã din „ altã categorie” . Ei bine se pot compara. Asta credeţi dumneavoastrã pentru ca asta aţi fost fãcut sã credeţi : de marketing.
Mãrcile sunt teritoriul de joacã favorit al marketingului. Folosind imagini, poveşti de succes , alegorii si opinii , marketingul manipuleaza percepţia fãcând ca douã maşini absolut identice sã fie percepute de public diferit doar pe baza unui singur element : marca ! Utilitatea este aceeaşi , preţul aproape la fel dar marca diferitã, Practic cumpãrãtorul când face o alegere cumparã odatã cu produsul şi „povestea” lui. Una e sa porţi Adidas şi alta Nike, acelaşi produs , altã poveste...
Diferenţele tehnologice dintre produse sunt nesemnificative în marea majoritate a domeniilor. În afara noutãţilor tehnice revoluţionare plutim într-o standardizare şi într-o uniformizare „spartã” doar de mãrci. Acesta sã fie viitorul tehnologic al omenirii sau doar tehnologiile actuale conduc pe acest drum ? Indiferent cum ar fi marca este deocamdatã adevarata putere care vinde un produs. Dumneavoastrã ce marcã favoritã aveţi ?
articol aparut in Ziarul de Braila
Marca unui produs este reprezentatã de orice denumire, simbol sau alt mijloc folosit pentru a identifica originea unui produs.
Marca de serviciu este utilizatã pentru a identifica un serviciu iar marca de fimã pentru a identifica un complex de produse şi servicii.
Facem alegerile noastre în funcţie de nume. Ele ne spun istorii , ne dau statut şi ne reprezintã. În funcţie de strategia de marketing a fiecarei companii putem avea mãrci diferite pentru produse diferite sau o singura marcã pentru toata gama de produse.
Indiferent de alegerile noastre marca impune şi se impune. Sã spunem cã avem nevoie de o masinã. Ce fel de masinã vom alege, ce ne va influenţa decizia de cumpãrare ? Sigur pe lângã altele şi marca. Putem sã ajungem foarte bine la aceeaşi destinaţie în acelaşi timp şi într-un Porsche dar şi cu un Logan . Dar marca .... ei bine marca spune ceva. Ea este cea care ne „vinde „ pe noi în ochii celorlalţi parteneri de trafic , a vecinilor şi de ce nu în faţa celor dragi. Ajungem sã ne identificam cu unele mãrci, sã se creeze compatibilitãţi. Suntem oameni de Logan deci iubim lucrul practic , ieftin si bun. Avem un Porsche deci suntem asociaţi cu succesul economic , cu puterea şi de ce nu cu un anumit orgoliu. Daca funcţioneazã sau nu aceste asocieri ... dumneavoastrã rãmâne sã decideţi.
Ideea unei societãţi de consum este de a oferi alternative , cât mai multe mãrci pe acelaşi palier de produse , de preţ şi statut. Companiile au simţit asta şi se vand sub mai multe denumiri . De multe ori avem acelasi produse dar sub mãrci diferite oferite de acelaşi producãtor. E drept cã în domeniul auto e mai rar cazul dar existã : credeţi cã sunt diferenţe vizibile între un Seat, Skoda şi un Volkswagen când ele sunt deţinute de acelaşi concern , dezvoltate în aceleaşi laboratoare , cu motorizãri identice ba mai mult folosind o platformã comunã ? Sigur ca da ! De marcã ! Niciodatã un deţinãtor de Seat nu se va compara cu unul de Skoda pentru cã se considerã din „ altã categorie” . Ei bine se pot compara. Asta credeţi dumneavoastrã pentru ca asta aţi fost fãcut sã credeţi : de marketing.
Mãrcile sunt teritoriul de joacã favorit al marketingului. Folosind imagini, poveşti de succes , alegorii si opinii , marketingul manipuleaza percepţia fãcând ca douã maşini absolut identice sã fie percepute de public diferit doar pe baza unui singur element : marca ! Utilitatea este aceeaşi , preţul aproape la fel dar marca diferitã, Practic cumpãrãtorul când face o alegere cumparã odatã cu produsul şi „povestea” lui. Una e sa porţi Adidas şi alta Nike, acelaşi produs , altã poveste...
Diferenţele tehnologice dintre produse sunt nesemnificative în marea majoritate a domeniilor. În afara noutãţilor tehnice revoluţionare plutim într-o standardizare şi într-o uniformizare „spartã” doar de mãrci. Acesta sã fie viitorul tehnologic al omenirii sau doar tehnologiile actuale conduc pe acest drum ? Indiferent cum ar fi marca este deocamdatã adevarata putere care vinde un produs. Dumneavoastrã ce marcã favoritã aveţi ?
articol aparut in Ziarul de Braila