Marketingul trebuie sa fie cel care creaza oportunitati de vanzare.
Cum ii putem face sa ne cumpere produsul este intrebarea fundamentala la care trebuie gasit raspunsul.
Folosirea in procesul de vanzare a tehnicilor emotionale pornind de la analiza psihologica a cumparatotului este baza marketingului motivational.
Robert Imbriale este cel care a dezvoltat acest concept in SUA dar el s-a raspandit si in Europa mai ales datorita conferintelor si cartilor pe care acesta le-a tinut sau scris.
Baza marketingului motivational o constituie cei cinci factori de motivare motivationala :
1. Teama
2. Dragostea
3. Gratuitatile si chilipirurile
4. Cum sa te imbogatesti fara nici un efort
5. Transformarea visurilor in realitate
De cele mai multe ori firmele speculeaza toti acesti cinci factori motivationali. Este deajuns ca ne uitam la reclamele firmelor de asigurari sau a companiilor care vand diverse produse. Ele pot face apel la toti acesti factori sau numai la unii. E posibil ca o parte a populatiei sa nu raspunda la unul din acesti factori motivationali dar sa nu raspunda la nici unul Robert Imbriale ne asigura ca nu este posibil. SI spune asta in calitate de consultant de marketing care ani de zile s-a confruntat cu diverse situatii.
Ce este interesant in aceasta tehnica de marketing este faptul ca pretul nu este considerat un element important daca el este ambalat corespunzator. Una este sa astepti un pret mare pentru un serviciu sau produs care iti va baga practic in buzunar o suma de bani, timp sau satisfactii majore si alta sa il platesti. Marketingul motivational face ca acest element sa fie privit dintr-o alta perspectiva decat cea clasica si astfel sa ii fie descoperite resorturi motivationale care sa determine cumpararea . Un singur lucru trebuie sa fie clar : pretul trebuie sa fie in piata cum se spune si nu expresia a ceva ce nu corespunde cu realitatea.
Robert Imbriale se considera ca fiind un chelner pentru clienti. El ia comanda , se duce la bucatar care in acest caz este tot el iar apoi vine la client cu comanda. Ramane doar la latitudinea clientului sa manance ceea ce i s-a adus. Dar sunt clienti care mor de foame cu toate ca au mancarea in fata lor si mai mult decat atat li s-a explicat si cum sa manance si li s-a dat si furculita !! Nu poti fi vinovati in acest caz pentru cei care mor de foame ! Adica cu alte cuvinte marketingul motivational ne zice cum sa facem , ne explica ce sa facem dar daca nu facem nu avem cum sa vedem rezultate!
Informatii suplimentare despre marketingul motivational gasiti pe
www.motivationalmarketing.com sau citind cartea lui Robert Imbriale „Marketingul Motivational” aparuta si in Romania la Editura AMSTA Publishing.