Cuponul – o tehnica nedescoperita

Tehnica folosirii cuponului este una din tehnicile de marketing cele mai raspandite in SUA.
Are o serie de avantaje care nu pot fi trecute cu vederea : costuri relativ mici , directionarea cumparatorului foarte usoara si sigura , masurarea exacta a rezultatelor. Din pacate in Romania nu este utilizata la adevarata valoare mai ales in domeniul food.
Una din companiile care incerca cu succes sa introduca aceasta tehnica este CuponPro. Poate in vizitele dumneavoastra pe la magazine ati vazut niste cupoane de reducere de 0.5 , 1 sau 2 roni. Ele sunt postate de cele mai multe ori la raft dar nu este neaparat necesar. In strainatate multe din aceste cupoane sunt tiparite in ziarele locale si au mare cautare mai ales printre gospodinele care provin din familii numeroase sau interesate sa faca mici economii. Cupoanele pot fi acordate prin tombole sau concursuri sau pot fi inmanate de merchandiseri sau de reprezentanti ai magazinului. Nu conteaza cine il distribuie , important este ca accesul clientului la el sa fie usor.
Tehnica cuponului nu este una deosebit de complexa. In principiu producatorul sau distribuitorul unui produs suporta cheltuielile legate de cupoane si binenteles reducerea acordata pe cupon. Magazinele primesc cupoanele si cumparatorul plateste suma diminuata cu valoarea cuponului. Cupoanele folosite sunt predate apoi distribuitorului sau producatorului de unde comerciantul recupereaza diferenta. De cele mai multe ori exista o firma specializata in astfel de metode de promovare , precum cea amintita CuponPro, care face toata munca , comerciantul si producatorul dandu-si doar acceptul.
Masurarea exacta a rezultatelor unei campanii desfasurata prin intermediul cupoanelor este foarte importanta. Se stie exact cate cupoane au fost puse in circulatie, cate au fost folosite , unde au fost folosite , eventual la ce ore etc. Toate aceste date stabilesc un profil al cumparatorului si pot ajuta atat compania producatoare cat si magazinele in alte campanii sau pot fi un argument de continuare a politicii cuponului.
Nu inteleg de ce firmele nu apeleaza in masura mai mare la o astfel de promovare dirijata decat la exemplele clasice de promovare „in orb” prin care arunca niste reclame in piata sperand ca ceva se va intampla. Nu inteleg mai ales reticenta jucatorilor regionali care nu dispun de bugetele marilor companii.
Folosirea cupoanelor de reducere stimuleaza vanzarea atat directa cat si incrucisata.
Daca doriti o metoda clara folositi cupoanele.
Mai nouă Mai veche