Principalul jucator pe piata lactatelor din Romania s-a confruntat in luna august cu un scandal puternic legat de posibilitatea ca unele din produsele sale sa fie improprii consumului uman.
Declansat in strainatate scandalul a fost amplificat la noi de o mass-media avida de senzational.
Pe data de 18 august doua loturi din gama Delicios cu visine si respectiv fructe de padure sunt suspecte de infestare cu dioxina. Cele doua televiziuni importante de stiri Realitatea Tv si Antena 3 preiau informatia si declanseaza atacul mass-media impotriva companiei. A doua zi si principlalele cotidiene relateaza despre aceasta posibilitate. Pe 20 august Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara trimite un comunicat spre marile lanturi de magazine in care informeaza ca loturile cu termenele de expirare 11 si 20 septembrie sunt suspecte si cer ca acestea sa fie scose de la vanzare. Toate televiziunile dezbat problema in principalele programe de stiri in timp ce compania prefera sa nu comenteze si sa astepte rezultatele expertizei.
Anuntul testelor este facut in data de 28 august .
Laboratorul acreditat din Budapesta confirma ca produsele sunt sigure pentru consum avand parametrii calitativi conform standardelor alimentare.
Compania incerca acum sa refaca cota de piata pierduta. In timpul isteriei toate iaurturile cu fructe au fost boicotate de consumatori. Stocurile au crescut iar vanzarile s-au prabusit. Singura zona neafectata pentru Danone a constituit-o gama Actimel pentru care compania chiar a intensificat spoturile Tv.
Danone a invitat ziaristi sa ii viziteze facilitatile pentru a se convinge de gradul de securitate alimentara pe care il asigura. A cumparat apoi spatii largi in principalele ziare unde explica ce s-a intamplat si mai ales accentua asupra rezultatului negativ. La Tv au fost difuzate spoturi speciale. Echipele de vanzari informau si ele clientii in speranta recuperarii terenului pierdut. Au fost postate afise si fluturasi cu informatii in punctele de vanzare. S-a intesificat munca de lamurire si PR. Din pacate convingerea publicului nu s-a schimbat. El inca mai suspecteaza compania si in continuare nu cumpara produsele ale caror clienti fideli erau pana mai ieri.
Urmarea este ca Danone a anuntat scaderea productiei cu circa 15% .
„ In cele doua saptamania de cand a fost declansat scandalul existentei dioxinei in produsele noastre si pana la venirea probelor de laborator , productia de lactate Danone a scazut cu circa 15% „ declara dl Radu Boitos directorul fabricii Danone Romania pentru Business Standard.
Cu alte cuvinte s-a cam prabusit increderea in acesta companie.
Fiind estimata la cca 800 milioane de euro, piata lactatelor din Romania este dominata de Danone, urmata de LaDorna, Friesland, Albalact, Brailact si Covalact plus o serie de jucatori mici si regionali care au cote de piata insa foarte mici. Danone avea cca 50 % din tot. Acum, dupa scandal , pierderile nu sunt inca masurabile dar scaderea productiei si reducerea spatiului de expunere acordat in marile magazine sunt un indiciu al scaderii. Intre timp pe piata a venit si compania Tnuva care a reusit sa intre tocmai pe segmentul pierdut de Danone. Pot spune ca in viitor se anunta o lupta interesanta.
Danone a anuntat si o posibila lansare a unui brand nou tocmai pentru a face o disociere intre produse si marca in speranta recastigarii pietei pierdute. Avand in vedere ca Nutriday - Delicios aducea mai mult de jumatate din venituri este de inteles o astfel de optiune.
Scandalul dioxinei in afara faptului ca a reusit sa prebuseasca vanzarile unei companii a scos la iveala o serie de informatii pe care altfel reprezentantii Danone nu le-ar fi facut publice. Acuzata in trecut mai mult sau mai putin voalat ca foloseste laptele praf in procesul de productie, acesta fiind un element important in cresterea perioadei de garantie a iaurtului , Danone a negat in mod repetat . In plin scandal al dioxinei recunoasterea folosirii laptelui praf pesemne a fost considerat un rau mai mic. Iata ce scrie pe un fluturas intitulat „ Adevarul despre produsele Danone! Vrei sa stii mai mult ?” – intrebare : „E adevarat ca Danone foloseste lapte praf in produsele sale ? Raspuns ... Pentru asta e nevoie uneori sa imbogatim laptele proaspat cu lapte praf” ! .
Acum stau si ma intreb ce fel de produs proaspat si natural este acela bazat pe lapte praf ? De ce a fost nevoie de acest scandal pentru a afla ca de fapt compania nu spunea adevarul cu privire la componenta produselor sale ?
Si inca un aspect interesant mentionat in acelasi fluturas albastru tiparit de companie. La intrebarea privind retragerea loturilor din magazine si distrugerea lor se spune ca „ Danone nu a putut controla respectarea temperaturii corecte de pastrare pentru produsele retrase din piata asa ca a decis sa nu le retrimita in magazine spre vanzare” . Cu alte cuvinte insasi compania recunoaste distrugerea cutiilor care ar fi putut fi considerate drept probe! E adevarat ca valul de retrageri a distrus orice speranta de depozitare si de repunere in vanzare.
Scandalul dioxinei arata cum un zvon bine tintit si directionat in anumite zone ale mass-media poate distruge o companie puternica.
Danone nu are nici o vina in acest scandal decat aceea ca prin politica ei a „permis” sa se intample una ca asta. Cei care lucreaza curent cu aceasta firma stiu ce inteleg prin politica firmei.
Sa nu ii plangem insa de mila.
Cei care au castigat pana la urma sunt consumatorii.
Au devenit mai atenti la produse in special la cele pentru copii.
Astazi se citesc cu mai mare atentie etichetele iar lumea se informeaza mai mult.
Scandalul Danone a deschis o noua epoca a clientului mai informat si mai atent.
Declansat in strainatate scandalul a fost amplificat la noi de o mass-media avida de senzational.
Pe data de 18 august doua loturi din gama Delicios cu visine si respectiv fructe de padure sunt suspecte de infestare cu dioxina. Cele doua televiziuni importante de stiri Realitatea Tv si Antena 3 preiau informatia si declanseaza atacul mass-media impotriva companiei. A doua zi si principlalele cotidiene relateaza despre aceasta posibilitate. Pe 20 august Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara trimite un comunicat spre marile lanturi de magazine in care informeaza ca loturile cu termenele de expirare 11 si 20 septembrie sunt suspecte si cer ca acestea sa fie scose de la vanzare. Toate televiziunile dezbat problema in principalele programe de stiri in timp ce compania prefera sa nu comenteze si sa astepte rezultatele expertizei.
Anuntul testelor este facut in data de 28 august .
Laboratorul acreditat din Budapesta confirma ca produsele sunt sigure pentru consum avand parametrii calitativi conform standardelor alimentare.
Compania incerca acum sa refaca cota de piata pierduta. In timpul isteriei toate iaurturile cu fructe au fost boicotate de consumatori. Stocurile au crescut iar vanzarile s-au prabusit. Singura zona neafectata pentru Danone a constituit-o gama Actimel pentru care compania chiar a intensificat spoturile Tv.
Danone a invitat ziaristi sa ii viziteze facilitatile pentru a se convinge de gradul de securitate alimentara pe care il asigura. A cumparat apoi spatii largi in principalele ziare unde explica ce s-a intamplat si mai ales accentua asupra rezultatului negativ. La Tv au fost difuzate spoturi speciale. Echipele de vanzari informau si ele clientii in speranta recuperarii terenului pierdut. Au fost postate afise si fluturasi cu informatii in punctele de vanzare. S-a intesificat munca de lamurire si PR. Din pacate convingerea publicului nu s-a schimbat. El inca mai suspecteaza compania si in continuare nu cumpara produsele ale caror clienti fideli erau pana mai ieri.
Urmarea este ca Danone a anuntat scaderea productiei cu circa 15% .
„ In cele doua saptamania de cand a fost declansat scandalul existentei dioxinei in produsele noastre si pana la venirea probelor de laborator , productia de lactate Danone a scazut cu circa 15% „ declara dl Radu Boitos directorul fabricii Danone Romania pentru Business Standard.
Cu alte cuvinte s-a cam prabusit increderea in acesta companie.
Fiind estimata la cca 800 milioane de euro, piata lactatelor din Romania este dominata de Danone, urmata de LaDorna, Friesland, Albalact, Brailact si Covalact plus o serie de jucatori mici si regionali care au cote de piata insa foarte mici. Danone avea cca 50 % din tot. Acum, dupa scandal , pierderile nu sunt inca masurabile dar scaderea productiei si reducerea spatiului de expunere acordat in marile magazine sunt un indiciu al scaderii. Intre timp pe piata a venit si compania Tnuva care a reusit sa intre tocmai pe segmentul pierdut de Danone. Pot spune ca in viitor se anunta o lupta interesanta.
Danone a anuntat si o posibila lansare a unui brand nou tocmai pentru a face o disociere intre produse si marca in speranta recastigarii pietei pierdute. Avand in vedere ca Nutriday - Delicios aducea mai mult de jumatate din venituri este de inteles o astfel de optiune.
Scandalul dioxinei in afara faptului ca a reusit sa prebuseasca vanzarile unei companii a scos la iveala o serie de informatii pe care altfel reprezentantii Danone nu le-ar fi facut publice. Acuzata in trecut mai mult sau mai putin voalat ca foloseste laptele praf in procesul de productie, acesta fiind un element important in cresterea perioadei de garantie a iaurtului , Danone a negat in mod repetat . In plin scandal al dioxinei recunoasterea folosirii laptelui praf pesemne a fost considerat un rau mai mic. Iata ce scrie pe un fluturas intitulat „ Adevarul despre produsele Danone! Vrei sa stii mai mult ?” – intrebare : „E adevarat ca Danone foloseste lapte praf in produsele sale ? Raspuns ... Pentru asta e nevoie uneori sa imbogatim laptele proaspat cu lapte praf” ! .
Acum stau si ma intreb ce fel de produs proaspat si natural este acela bazat pe lapte praf ? De ce a fost nevoie de acest scandal pentru a afla ca de fapt compania nu spunea adevarul cu privire la componenta produselor sale ?
Si inca un aspect interesant mentionat in acelasi fluturas albastru tiparit de companie. La intrebarea privind retragerea loturilor din magazine si distrugerea lor se spune ca „ Danone nu a putut controla respectarea temperaturii corecte de pastrare pentru produsele retrase din piata asa ca a decis sa nu le retrimita in magazine spre vanzare” . Cu alte cuvinte insasi compania recunoaste distrugerea cutiilor care ar fi putut fi considerate drept probe! E adevarat ca valul de retrageri a distrus orice speranta de depozitare si de repunere in vanzare.
Scandalul dioxinei arata cum un zvon bine tintit si directionat in anumite zone ale mass-media poate distruge o companie puternica.
Danone nu are nici o vina in acest scandal decat aceea ca prin politica ei a „permis” sa se intample una ca asta. Cei care lucreaza curent cu aceasta firma stiu ce inteleg prin politica firmei.
Sa nu ii plangem insa de mila.
Cei care au castigat pana la urma sunt consumatorii.
Au devenit mai atenti la produse in special la cele pentru copii.
Astazi se citesc cu mai mare atentie etichetele iar lumea se informeaza mai mult.
Scandalul Danone a deschis o noua epoca a clientului mai informat si mai atent.