Rebranding

Ultima campanie de rebranding din piata bancara romanesca a pornit puternic cu reclame pe tv.
Este vorba de transformarea Finansbank in Credit Europe Bank.
Grupul turcesc FIBA in cursul anului 2006 a vandut banca Finansbank AS din Turcia si entitatile sale de pe pietele europene catre grecii de la NBG.Atunci, la momentul tranzactiei, acesta a fost putin surprinzatoare atat prin amploare cat si prin natura celor implicati.Din punct de vedere al banilor 46% din banca turceasca si deci controlul managementului ( restul fiind actionari minoritari ) au ajuns in mainile grecilor pentru 2.2 miliarde euro. Surprinzator a fost vinderea spre greci stiute fiind animozitatile politice si economice intre cele doua tari precum si tentativele din trecut facute de alte banci grecesti si care au esuat.
Finansbank Romania mergea bine dar spre dezamagirea ei nu se putea spune acelasi lucru despre banca mama Finansbank Turcia.Grupul FIBA fiind implicat in investitii imobiliare in mai multe tari avea nevoie de cashflow si singura solutie a fost vanzarea bancii.Aici au intervenit NBG si tranzactia s-a facut.
Dupa achizitie NBG a vazut ca unul din marile dezavantaje care limitau promovarea bancii si expansiunea sa era apartenenta in mentalul populatiei, in toate tarile unde era prezenta, ca fiind o banca turceasca.Acest fapt scadea din atractivitate. Nici rebrandingul dupa firma greceasca nu spunea mare lucru mai ales tinand cont de intentia de a construi o banca europeana. Ca urmare s-a ajuns la un nume putin pompos dupa parea mea de Credit Europe Bank. Macar noul nume indica oferta bancii si va avea alt impact in receptie. Noua identiatate va fi construita ca fiind a unui brand european nou si dinamic.
In Romania Finansbank are in acest moment 70 de sucursale si agentii si aproximativ 1700 de angajati.
In procesul de rebranding sunt cuprinse si entitatile din Rusia, Olanda, Ukraina si Elvetia.
Ce este interesant in piata romanesca este faptul ca NBG mai detine o banca locala unde sunt actionari majoritari cu o participatie de 88.7%.Banca Romaneasca, caci despre ea este vorba , are aproximativ 79 de sucursale si agentii si a cunoscut o crestere a cotei de piata si a prezentei in ultimul timp.
Este de asteptat in viitorul apropriat sa asistam la o fuziune sau o absorbtie a acestei banci in nou formata Credit Europe Bank. Iata deci ca un rebranding poate avea urmari care la prima vedere nu sunt poate banuite. Daca acest lucru se va intampla si sunt sigur ca se va intampla, atunci vom asista la inca o regrupare pe piata bancara romaneasca dupa cea care a implicat triumviuratul HVB, Unicredit si Tiriac.
Referitor la campania de impunere a noului nume consider ca isi atinge scopul dar sustinerea grafica este putin puerila si chiar banala : o piatra pretioasa prin intermediul careia numele Finansbank devine Credit Europe Bank. Stiu ca trebuia sa se faca intr-un fel trecerea de la vechiul nume la actualul dar ea se putea realiza cu mijloace vizuale mult mai distincte si de mai mare impact.
Si astfel ultima banca turceasca din Romania a disparut.
Mai nouă Mai veche