Marketing de kanal

Pe piata media din Romania s-a lansat cu mare pompa si cu mult tam tam noul post tv al grupului media Dogan din Turcia intitulat Kanal D. Acest nume a fost ales pentru ca Dogan a dezvoltat in tara mama mai intai o televiziune numita la fel si mai apoi o multime de alte pachete media pe piete specializate ( stiri, muzica, informatie, presa).
Intrarea in Romania s-a facut prin atragerea unui numar de vedete autohtone de la televiziuni concurente precum ProTv, Antena1 si chiar de la TVR. Pentru a beneficia de o expunere mediatica puternica grupul Dogan s-a asociat cu liderul presei scrise Ringier care, in ultimul timp simtea tot mai mult ca pierde teren in fata concurentei , tocmai pentru ca nu beneficia de o expunere tv la nivel satisfacator. Astfel Ringier a preluat 25% din statia din Romania. Ca urmare a parteneriatului au aparut o serie de emisiuni precum cele specializate in fotbal precum ‘’Fluier final’’ si transmisiunile primei ligi romanesti unde invitati permaneti sunt redactorul sef adjunct de la ProSpot , ziar al trustului Ringier sau redactori ai aceluiasi cotidian. Imediat ziarele din trust au inceput sa aloce spatii largi vedetelor noului post si emisiunilor pe care le realizeaza. Un supliment de prezentare in conditii grafice deosebite a fost inserat in majoritatea programelor tv de pe piata si nu numai.
Tot pe plan tehnic a venit si acordul incheiat cu principalele doua companii de cablu tv RDS&RCS si UPC pentru includerea Kanal D in grila de baza. Mai mult chiar UPC a inclus programul inainte de lansarea lui atunci cand se efectuau doar transmisii tehnice. Totusi cu atata investiti in tehnica si marketing ramai trasnit de unele scapari de-a dreptul puerile pe care nici macar OTV nu le face ! Sa dam exemple. In ziarul ProSport avem o pagina de publicitate pentru meciurile Ligii I de forbal din Romania. Iata cum suna sloganul : ‘’ Derby-urile Ligii I s-au mutat.Numai la Kanal D !’’.Doua observatii.In primul rand ca la televiziunea sus amintita se transmit optiunile 1 si 4 deci nu toate meciurile sunt derby-uri. Puteau sa spun meciurile in loc de derby-uri un cuvant folosit mai mult pentru directele Steaua –Dinamo-Rapid. In al doilea rand cum suna in romaneste e hilar.Cum adica derbyuri-le sunt la Kanal ? Puteau sa faca o asociere mai reusita folosind doar sigla postului si sloganul general bine ales ‘’Simte si traieste !’’. Asa iese total invers decat au vrut sa spuna. Culmea este ca transmisiile spotive pe care le-am vazut pana acum ( doua meciuri ) au abundat in greseli tehnice si de logica. Astfel am fost bombardati de imagini taiate , de cadre aiurea sau prea stranse de unde nu intelegeai mersul jocului. Plus ca apoteotic a fost comentariul care atunci cand se auzea era bruiat din regie de discutiile purtate in turca ale echipei tehnice. Mai mult inainte de respectivele transmisii s-au laudat in ziarele Ringier de ‘’tehnica’’ impecabila a carelor de transmisie aduse din Turcia ! Deci dupa ce ca am vazut liga la Kanal , am avut si o transmisie de kanal !
M-am rezumat doar la transmisiile de fotbal pentru ca aici s-a dus adevarata batalie a postului pentru acapararea unui segment fidel de telespectatori.
Astept urmatoarele momente de kanal, pardon scuzati, pe Kanal D !
Mai nouă Mai veche