15 oct. 2014

Mecanismul minciunii dezvăluit de Consiliul Concurentei

O serie de mari companii de retail vând publicului afirmaţia preţului cel mai mic. Pentru a fi convingători dau drept garanţie plata unor compensaţii dacă cineva ar găsi la concurenţă acelaşi produs la un preţ mai mic. De la de 10 ori preţul până la garanţia preţului cel mai mic. Consiliul Concurenţie a arătat cu degetul spre Altex,  Selgros, Metro şi Mega Image prin afirmaţiile președintelui instituţiei Bogdan Chirițoiu făcute la un seminar din domeniu.

Imediat s-a iscat o zarvă şi persoana a retractat cum că ar fi fost date sancţiuni dar investigaţia există şi din câte de pare continuă nu în modul cel mai profitabil în viitor pentru retaileri.

Despre ce este vorba. Ei bine retailerul făcea cu producătorul o înţelegere de exclusivitate pentru un anumit model. O exclusivitate de preţ sau de produs. De exemplu la maşina de spălat X modelul 123. Practic producătorul garanta vânzarea acestuia doar spre o singură firmă în România sau cu cel mai mic preţ spre o singură firmă. Apoi cu aceast contract în buzunar compania începea o campanie comercială unde accentua preţul chipurile mic al acestui produs şi îl garanta cu compenesaţii dacă clientul l-ar fi găsit la alt competitor la un preţ mai bun. După cum vă daţi seama nici un client nu avea teoretic şi nici practic posibilitatea de a fi pus în poziţia de a găsi un astfel de chilipir şi nici de a încasa vreodată o astfel de compensaţie. Acest lucru se poate verifica şi la companiile incriminate care niciodată nu au anunţat plata unei astfel de compensaţii.

"Practic, retailerul a semnat contracte cu furnizorul prin care acesta din urmă se obligă ca, pe perioada promoției, să nu vândă produsul nimănui mai ieftin", confirma preşedintele Consiliului Concurenţei, Chirițoiu.
Deci cum s-ar zice avem de-a face cu o fraudă concurenţială.

De ce s-ar pune într-o astfel de poziţie un retailer? Evident pentru vânzări, să îşi facă un nume de magazin cupreţuri bune pentru ca în final să obţină vânzări mai mari. De ce ar face un producător o astfel de înţelegere? Evident din aceleaşi motive - vânzări mai mari.

Mecanismul minciunii ambalat frumos era vândut apoi la mare masă a publicului care chiar dacă făcea o verificare sumară nu avea decât confirmarea afirmaţiilor. Practic minciuna era prezentată drept adevăr şi pe baza acesteia mulţi cumpărători luau decizia de cumpărare. O astfel de distorsiune a informaţiei acuză de fapt Consiliul Consutenţei.

Acum că mecanismul minciunii a fost dezvăluit, poate unii cumpărători se vor uita mai atent la preţuri, la produse şi vor observa lucruri care până acum poate le-au scăpat. Poate vor observa de exemplu că un aragaz cu o dungă în plus nu înseamnă în fapt un alt model ci e doar o găselniţă doar de a creea un alt cod de produs, poate vor observa că un buton negru în loc de roşu nu e cine ştie ce dezvoltare tehnologică şi astfel să fie mai atenţi cu banii lor, cu deciziile lor. Şi nu în ultimul rând cumpărătorii vor ştii cine îi păcăleşte şi pot opta la alţi retaileri în ciuda "celui mai mic preţ".

- See more at: http://www.infoest.ro/stiri/editorial/Mecanismul-minciunii-dezvaluit-de-Consiliul-Concurentei.htm#sthash.15InBV9H.dpuf

Niciun comentariu: