Biroul de Evidenta Populatiei Braila - cozi si nervi

Am trecut in aceste zile pe la Biroul de Evidenta Populatiei pentru o schimbare de bultetin. Ce am gasit acolo m-am crucit! Un haos generalizat, personal acru si cu dor de munca doar in zilele de odihna, cozi interminabile, birocratie de cea mai joasa speta.

O familie venise pentru a treia oara pentru a scoate un amarat de buletin fetitei lor. Parintele se invoise de la munca si revenise in Romania pentru ca functionarii doreau sa vada ambii parinti! Un cretinism mai mare nu am vazut. Mai mult la fiecare dosar depus au platit taxele de emitere dar functionarii le solicitatu taxe platite proaspat la urmatoarea depunere, de parca conteaza cand platesti o taxa cand scopul pentru care ai platit-o nu a fost efectuat de cei in cauza!

O alta familie nu isi mai gasea stupida carte de alegator, care in documentele oficiale postate pe siteul institutiei era trecuta la "doar daca este cazul" dar care acum devenise litera de lege!

Mie cu toate ca am prezentat un contract de proprietate in copie si original mi-au cerut o adeverinta de la primaria din localitate pentru a-mi emite un buletin. Cica asa trebuie la comune - imi zice acritura de dincolo de ghiseu. Asta cu toate ca nicaieri nu apare aceast "amanunt" in lege sau in normele de aplicare ale ei. De ce sa nu mai punem prostii pe drumuri cand noi suntem mari si tari ca avem un ghiseu si suntem stapanii lui. Pentru a ma infrunta cu "draguta" doamana am asteptat numai o ora si jumatate timp in care "a rezolvat" doar 3 cazuri din fata mea, a plimbat cred ca o suta de dosare si s-a dus la o tigare! Tot sa fii calm si sa ai incredere in institutiile statului!

Mai mult decat atat nu exista birou de informatii pentru a stii ce si cum cu mormanul de hartii care iti trebuie, avizierele sunt tampit organizate si pline de cretinisme care nu te ajuta sa intelegi ce si cum. Cladirea este ca un cotet, duhneste de igrasie si nespalat.

Acum stau si ma intreb pentru ce sa platesc astfel de functionari care cu foarte putina ordine din partea conducerii institutiei si-ar face bine treaba, nu ar mai pune oamenii aiurea pe drumuri si ar fi mai deschisi spre public.

Din patru ghiseuri doar trei functionau si acelea in ritm de melc. Pe langa faptul ca se miscau asa mai aveau si tupeul intergalactic de a stii domne noi despre ce este vorba de parca mama m-a nascut cunoscator in ale birocratiei si regulilor interne la toate organismele si organizatiile statului roman!

Rusine sa va fie!

Pentru cei care au un drum de facut sa stie ca trebuie sa se inarmeze cu foarte multa rabdare, sa ia cozile la rand de doua - trei ori, sa faca copii dupa toate cacaturile de acte ( nu am inteles de ce pentru un adult e nevoie si de certificatul de nastere cand peste tot in tara asta identificarea se face dupa buletin! fie el si vechi) care mai decare mai inutile si mai prostesti. Esti casatorit, ai copii, mama te ia in spatiu vino cu toti si cu toate sa vada "autoritatea" ca esti un cetatean corect sa te poata calca ea in picioare cum vrea. Si asta pe banii nostri!

editorial pe Infoest.ro
Mai nouă Mai veche