6 sept. 2008

Ce plãteşti aia primeşti

Existã o vorbã în popor care spune cã : „ ce plãteşti aia primeşti”. Sã vedem dacã o asfel de abordare este actualã şi în lumea corporaţiilor guvernate de regele numit profit.
Existã mai multe categorii de cupãrãtori. Azi vom face o incursiune doar în rândul acelora pentru care preţul este elementul principal al deciziei de cumpãrare.
De multe ori vã auziţi prieteni cã au plãtit pentru un produs sau serviciu şi el nu s-a ridicat la standardul pe care aceştia îl aşteptau. Este un lucru firesc în ziua de azi. Dacã vrei sã cumperi un pantof bun sau un trening bun nu te aştepta ca in piaţã sã gãsesti marfã de aceeaşi calitate ca cea dintr-un magazin specializat. Nu contest cã de multe ori in piaţã gãseşti lucruri bune la un preţ rezonabil dar nici o companie de talie mare nu vinde produse exclusiviste, de marcã, la tarabã. Sã fim serioşi ! Cât de puţinã cunoaştere a economiei sã ai ca sã înţelegi cã Adidos nu este Adidas şi nici Puomo nu este Puma ! Conteazã mereu de unde cumperi. Un comerciant cât de cinstit ar fi el şi oricât de bine ar avea sursele de aprovizionare nu se va putea compara niciodatã cu un magazin specializat sau cu un supermarket. Pur şi simplu nu joacã în aceeaşi ligã ! E firesc ca un multiconglomerat sã poatã sã vândã la preţuri mici , uneori chiar pe adaosuri foarte mici doar pentru a „rupe piaţa” pentru cã are în spate o mulţime de angajaţi , de relaţii şi de legãturi de afaceri. Nu este matematic posibil ca un mic comerciant cu un magazin sã poate face acelaşi lucru dacã nu este foarte specializat. Deci nici dumneavoastrã sã nu vã aşteptaţi sã gãsiţi superoferte în piaţã pentru simplul fapt cã matematic şansele sunt foarte mici ! În piaţã gãsim mãrfuri de calitate medie şi modestã pentru care plãtim puţini bani şi care au datoritã acestui fapt şanse mult mai mari sã se strice.
Uneori opţiunile sunt lângã noi şi nu le vedem. Doreşti produse de foarte bunã calitate, chiar mãrci de renume dar nu ai bani sã le cumperi? Atunci cautã cu atenţie oportunitãţile pe care chiar mecanismele pieţei le oferã. Astfel la începutul toamnei dar şi la începutul primãverii marile magazine şi marile reţele de magazine au reduceri. Procentele pot ajunge pânã la uluitoare valori de 90% !! E adevãrat cã un produs cu o astfel de reducere poate costa mai mult ca unul similar cumpãrat din piaţã dar credeţi-mã cã nu se comparã din punct de vedere al calitãţii. Nu va observa nimeni cã tricoul dumneavoastra are un model de anul trecut sau cã pantofii sunt tendinta de acum o varã. Şi chiar de va observa de multe ori este şic sã fi puţin „ în urmã” mai ales în domeniul modei unde totul este atât de relativ. Banii fac totuşi diferenţa. Un produs de renume cumpãrat chiar şi de la solduri tot produs de renume rãmâne. A fost fãcut sub aceleaşi standarde dar a avut ghinionul sã ajungã pe raft într-un moment nu prea prielnic pentru vânzãtor dar prielnic pentru tine.
La cumpãrãturi se aplicã de minune proverbul care zice „ sã îţi iei vara sanie şi iarna cãtuţã „ nu numai pentru cã este mai practic dar şi pentru cã este mai ieftin, mult mai ieftin !
Am trecut cu toţii prin experienţa produselor turceşti şi acum ştim cã ce plãteşti aia primeşti dar uneori chiar şi excepţiile sunt cele care întãresc afirmaţia.
Aşadar cât eşti dispus sã plãteşti pentru urmãtorul produs pe care îl vei cumpãra ? Gândeşte bine înainte de rãspuns...

articola aparut in Ziarul de Braila

Un comentariu:

mihaella spunea...

buna!mi s-a intamplat nu o data sau de 2 ori,ci de nenumarate ori sa cumpar produs de firma din supermarket si sa se rupa in cateva zile(nu mai pun asa-zisa calitate a alimentelor...exemplu iaurt),in schimb sa cumpar produse ale unor firme de care nu se stie si care sa reziste uimitor de mult.
treaba e cam asa...produs de firma,e bun cateva luni de la intrarea pe piata,dupa care calitatea e deplorabila.