iPhone o poveste de succes

Incepand cu lansarea sa din 29 iunie 2007 , iPhone de la Apple este cel mai promovat model de telefon din lume. S-au scris zeci de pagini despre el , despre functiile sale etc. Revolutia consta in modul Apple de abordare a unui aparat telefonic. Apple nu l-a vazut ca un telefon clasic ci mai mult ca un mic dispozitiv cu functie de telefon. De aici a inceput revolutia. Noua jucarie tehnica prezinta un mod inedit , bazat pe un ecran sensibil tactil, de a folosii informatii si programe disponibile pana atunci. Ceea ce a facut Apple cu acest telefon este exact ce a facut Microsoft in urma cu ani cu primul sistem Windows. Tehnologia exista dar era complicata. Apple a facut-o simpla si pe intelesul tuturor.
Campania de marketing s-a bazat tocmai pe noutate si mai ales pe raritate. Preturile au fost imense in SUA de 399 USD pentru un iPhone de 4GB si de 599USD pentru unul de 8GB.S-au creat cozi si liste de asteptare in fata magazinelor Apple Store si a celor 4 distribuitori agreati dintre care cel mai puternic a fost ATT.
Nebunia cumparaturilor s-a bazat pe inovatie. Telefonul este mic, simplu si interesant. Plus ca a devenit noua moda in materie.
Apple se pricepe foarte bine sa faca acest lucru cu produsele sale dar se pare ca cu acesta din urma chiar s-a intrecut pe sine. In afara de listele de membri care primesc inainte de lansare produsul la un pret special in schimbul oferirii de informatii companiei pentru al imbunatatii inainte de a ajunge pe piata , Apple a mai facut ceva. A creat o stare de asteptare nemaivazuta pana atunci pe o piata competitiva cum este cea americana. Lansarea a fost semnalul nebuniei. Chiar si la preturile foarte mari de vanzare amintite mai sus telefonul s-a vandut. Nu mai conta ca existat incompatibilitati intre noul produs si o seriede retele de telefonie , ca numarul de programe esra redus , ca semnalul nu era intotdeauna bun. Nimic din toate acestea nu stateau in fata isteriei cumpararii.
Dupa cateva luni se pare ca isteria deja cedeaza. Au aparut si primele contrafaceri asiatice iar vanzarile nu mai merg asa de bine. Americanii au realizat pana la urma ca telefonul Apple este prea scump. Acelasi lucru l-a realizat si compania si pe 9 ianuarie 2008 anunta reduceri masive de pret!
Astfel modelul de 8GB se va vinde cu 399 USD in loc de 599 USD o reducere incredibila de peste 66% !!!! Imens !!! Plus ca noul telefon vine cu multe imbunatatiri. Practic este o a doua generatie ! Are in plus wireless, 3G, GPS si posibilitatea de a face comenzi pe Apple Store. Mai mult : are un semnat imbunatatit si este compatibil cu mult mai multe retele. Numarul de distribuitori creste de la 4 la 13 iar telefonul va deveni disponibil si intr-un numar mare de tari prin intermediul unor companii puternice precum Orange. Modelul de 4GB scade pana la un pret de vanzare de 199USD , unul psihologic am putea spune. Acest model va ramane in vanzari pana la eliminarea stocurilor iesind practic din fabricatie!
Istoria Apple este plina de lovituri de marketing bazate in special pe inovatie. iPhone este dupa iPod si Mac inca un exemplu de cum o companie mica dar inovativa poate cuceri lumea si infrange colosii cu care se lupta.
Mai nouă Mai veche