9 sept. 2007

M-am saturat de Basescu !

Cu toate ca Romania ar trebui sa stea cu ochii pe nenorocirea care s-a abatut peste oamenii din Tecuci mass-media ne intoxica cu operatia pe care si-a facut-o Basescu.
O fi el presedintele Romaniei dar prea vrea sa iasa in fata pentru orice cacat.
Mediatizarea excesiva a presedintelui, a sotiei si a ficelor lui ii face rau lui insusi si familiei sale dar nefiind un prieten al scolii si deci a invataturii nu are de unde sa stie asta. Plus ca si sfatuitorii lui de la Cotroceni nu sunt de cea mai buna calitate profesionala pentru ca aia buni l-au parasit saturandu-se de "toanele" locatarului.
Noua "dinastie" este de o suficienta pe care Ceausescu si-o ascundea sub un paravan de oameni si organizatii. Acum "tata Lenuta " e chiar el iar ea nu exista!
M-am saturat sa am un presedinte incult si betiv!
M-am saturat sa primesc un hahait grosolan in loc de raspunsuri!
M-am saturat sa-i vad chelia si sa-i aud vocea dogita de prea multa bautura.
M-am saturat de Basescu!
Ca urmare o sa schimb canalul la televizor ori de cate ori apare el sau cineva din familia lui iar la urmatoarele alegeri oricine va intra in turul doi cu Basescu va avea votul meu si poate al familiei mele.
Pentru ca m-am saturat de marinari prosti!

7 comentarii:

cat spunea...

Ar trebui sa acuzati televiziunile. Acuzele se indreapta nejustificat spre Basescu.

Bono spunea...

Nu cred ca-si doreste Basescu sa fie asa mediatizat. Mai degraba mass-media este sub un anume nivel.

Alex spunea...

Fiind ales prin votul majoritatii, presedintele este expresia unei stari de fapt a natiunii. Fie ca ne place sau nu este emanatia noastra ca si popor.

Razvan MIHAIU spunea...

Mass-media vrea sa faca bani si din piatra seaca. Din aceasta cauza prezinta numai omoruri la ora 5, stiri cu prostituate prezentate ca mari vedete sau exploateaza la maxim moartea unor persoane (vezi OTV). Prin acuzele pe care le-ai adus in acest articol ai dovedit ca nu intelegi nu numai mecanismul democratic, dar nici economia de piata. Daca ziarele ar face bani din faptul ca ar scrie despre tine, maine te-ai trezi pe prima pagina. Ai ajunge in situatia sa te injure vecinii pe la spate din acelasi motiv pentru care il injuri tu pe presedinte acum. Vecinii ar spune:

“-Bai frate, dar de cand trebuie sa citesc eu in ziar ce face Mihai Vintila !?”

Ziarele scriu ce vor, televiziunile prezinta orice fel de situatii care le cresc audienta. Ce vina are Basescu in toate astea ? Sau insinuezi ca exista o mega-conspiratie a lui Basescu pentru ca ziarele sa scrie despre el ?

Referitor la operatia presedintelui: la televizor, familia a venit si a plecat de la spital fara sa scoata o vorba. Televiziunile erau calare pe ei la intrarea in spital, dar nu au declarat nimic. Deci care este problema ? Ce anume este de reprosat ?

Poate te deranjeaza faptul sa administratia prezidentiala a prezentat date despre sanatatea presedintelui, date care au fost prezentate de televiziuni si ziare ? In orice tara sanatatea presedintelui este chestiune de interes public.

Daca privesti obiectiv si nu cu argumente de genul “m-am saturat de chelia lui” atunci Basescu este unul dintre cei mai buni politicieni si oameni de stat pe care i-a avut si o sa ii aiba Romania. Eu am facut un dosar Basescu aici:

Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu

Daca poti lasa ura anti-Basescu la o parte, sugerez sa arunci o privire.

Imi permit sa fac unele sugestii:
1. Nu mai cauta ingerasi in politica. Daca te uiti la Basescu ca valoare absoluta atunci nu este mare lucru de capul lui. Dupa cum a spus si el: daca tara ar fi formata din milioane de Patapievici, atunci el nu ar mai fi presedinte.
Daca te uiti la Basescu ca valoare relativa (adica cu alte cuvinte te mai uiti si in jur inainte sa dai cu piatra) atunci incepi sa intelegi cat de necesar este Basescu pentru scena politica. Sper ca nu faci parte din categoria celor care ii acorda valoare unui criminal ca Iliescu. De asemenea sper ca personaje gen Corneliu Vadim Tudor nu ti se par atragatoare.
2. Ura excesiva pe care o ai fata de Basescu nu face decat sa iti dilueze argumentele. Basescu nu este betiv, daca este cult sau nu este irelevant (de regula oamenii culti nu sunt buni lideri), argumente despre chelia lui mi se par degradante pentru cei care le folosesc.

Poate ai si tu un defect fizic. Sa presupunem (de dragul argumentelor) ca ai nasul mare. Cum ar fi daca vreun cititor de-al tau te-ar critica cu fraze de genul:

“-M-am saturat de Mihai Vintila. Are un nas urias. Dupa ce care are nasul mare isi mai si pune poza pe Internet ! Cel mai bine ar fi sa se dea o lege ca sa se interzica celor cu nasul mare sa isi face blog.”


Sper ca pe viitor sa te delimitezi de astfel de atacuri.


Numai bine,
Razvan M.

Mihai Vintila spunea...

Razvan in principiu ai dreptate dar in practica nu.

1.Eu l-am votat pe Traian Basescu
2.Familia mea a contribuit cu bani la campania lui mai ales pentru ca era Stolojan
3.Traian Basescu nu isi mai apartine lui pentru ca este PRESEDINTELE ROMANIEI deci ar trebui sa fie un EXEMPLU de toleranta, buna intelegere si un GARANT al Constitutiei.Pana acum Basescu nu a fost NIMIC din toate astea iar viciile lui dauneaza grav tarii.

Si ultimul argument cu care te fac praf : admit ca am nasul mare dar in acelasi timp am si un miros pe masura!

Numai bine !

Razvan MIHAIU spunea...

Presedintele *NU* trebuie sa fie un exemplu de toleranta si de buna intelegere. In opinia mea este gresit sa judeci performantele unui presedinte prin prisma prestatiei lui Ion Iliescu. Ion Iliescu era campionul tolerantei si al bunei intelegeri: tolera orice nivel al coruptei si orice fel de anturaj in jurul sau incepand de la Omar Haysan si terminand cu campionul democratiei – Miron Cozma.

Cliseul “presedinte impaciuitor” este un cliseu cu care au fost dresate masele de oameni in anii de dupa revolutie.

Haide sa lum cateva exemple de lideri din alte tari:
1. Margaret Tacher. Poti alatura numele Margaret Tacher cu “toleranta si buna intelegere” ? Margaret Tacher a ZDROBIT minerii din UK cand s-au opus programului de guvernare si a trimis trupele UK la razboi fara ezitare atunci cand interesul national a cerut (vezi razboiul din insulele Falklands).
2. George Bush. Sa zic cate a facut George Bush de cand a ajuns la putere ? Mai bine nu. Cum suna alaturarea numelui lui George Bush cu “toleranta si buna intelegere” ?
3. Vladimir Putin – un presedinte care provine din GRU. GRU obisnuia in anii comunismului sa arda de vii in crematorii oamenii care ii incalcau regulile. KGB-ul este imaginea civilizata a securitatii ruse: KGB-ul nu este nici la degetul mic comparat cu GRU, dar din nou: aceasta este alta discutie.
Presedintele Putin provine din GRU, deci un alt campion al tolerantei si bunei intelegeri. Mai fac o mica observatie si cu asta inchei capitolul Putin: atrocitatile teribile din Cecenia s-au facut si se fac cu acordul lui.


Oamenii pe care i-am mentinat sunt LIDERII natiunii lor. Ei trebuie sa aiba viziune si sa impinga natiunea in fata (spre bine sau spre rau – dar asta este alta discutie). Nu intra in atributiile nici unuia sa fie “impaciuitor si tolerant”. Mai multe decat atat, este o dovada de prostie si slabiciune din partea unui presedinte sa renunte la ideile care l-au adus in fata de dragul de a fi tolerant si impaciuitor.

Cred ca incep sa inteleg unde apar divergentele intre noi: marul discordiei este rolul presedintelui. Eu nu vreau pace si buna intelegere, eu vreau ca presedintele sa respecte programul politic, chiar daca calca pe cadavre intre timp. Spre exemplu, eu doresc introducerea votului uninominal. Daca parlamentul nu se executa, atunci presedintele sa faca un referendum pe chestia asta, chiar daca vor mai incerca sa il suspende o data.

Pe scurt, ce trebuie sa faca presedintele:
1) Sa respecte constitutia. Pana in prezent Basescu a respectat Constitutia la litera legii. In astfel de chestii nu trebuie sa te uiti in gura celui care tipa cel mai tare. Trebuie sa ai mintea limpede si sa te uiti numai la argumente. As fi curios sa aud un singur exemplu de incalcare al Constitutiei – un exemplu care sa reziste la o analiza serioasa si nu un exemplu care sa poata doar fi urlat maselor de la diferite manifestatii pro-PSD sau pro-PRM.

2) Sa isi duca la capat programul politic, fara sa tina cont de premier, parlament sau orice alta institutie sau persoana.

3) Sa vorbeasca despre ce nu merge in tara. Aceasta este una dintre CELE mai importante atributii ale presedintelui. Daca presedintele vorbeste se arunca luminia reflectoarelor pe problema in cauza. Este ca si cum ai arunca dezinfectant pe o buba plina de puroi. Actorii implicati sunt obligati sa raspunda, iar institutiile sunt obligate sa ia pozitie. Nimeni nu isi poate permite sa il ignore pe presedinte.
Aceasta capacitate a presedintelui de a folosi discursul ca pe o arma nu a fost folosita de predecesorii lui Basescu. Ei au preferat sa fie “impaciuitori” si “toleranti”. Eu unul nu mai vreau asa ceva. Eu unul nu votez asa ceva – mai bine nu ma duc la vot daca nu am alta optiune.
Ce sa faca Basescu ? Sa taca ? Sa dea inapoi fie si o singura data de dragul “impaciurii” ? Niciodata. Sper ca niciodata sa nu faca asa ceva. Cel putin nu cat timp va avea votul meu.

In fine: ar mai fi si altele, dar timpul ma preseaza.

“Bottom line”, cum zice englezul:
1) nu vreau un presedinte tolerant si nici impaciutor.
2) Basescu trebuie criticat pentru ce face si nu pentru sofisme ieftine cum ar fi “toleranta” si “impaciuirea”. Cand analizezi prestatia unui presedinte trebuie pragmatism maxim, aproape matematic: a gresit aici, a facut bine acolo. Atat. Fara nici o alta divagatie.

“Toleranta”, “impaciuire” sunt notiuni care nici nu trebuie alaturate unui presedinte. Aceste notiuni fac parte din bagajul lasat de Iliescu, bagaj pe care doresc sa il las cat mai redepe in spate.



Numai bine,
Razvan M.

Anonim spunea...

Eu m-am saturat de Basescu si de mirosul de distrugere morala pe care il lasa in noi, cei care gandim, care nu suntem marionete si incercam sa credem ca traim intr-o Romanie libera cu adevarat in care calitatea si mult trambitata competenta exista. Sa visez in continuare s-au sa plec peste Ocean? In 2009 sper ca alta sa fie tara mea, sa pot fi lasat sa-mi fac datoria si munca pentru care sunt pregatit cu adevarat, sper intr-o lume mai buna afara, sau sa ma limitez doar la Lumea de Dincolo? Atunci chiar ca m-am saturat de Basescu si de putrefactia in extindere.