Ucenicul

Ideea Antenei 3 de a prelua emisiunea “Ucenicul“ realizata de miliardarul Donald Trump este mai mult decat binevenita.
Regele investitiilor imobiliare ale Americii pune la bataie un loc de conducere in cadrul uneia din companiile lui ( si are destule , dupa unele surse peste 100 ). Persoana aleasa va beneficia si de un salariu corespunzator functiei precum si de toate avantajele statutului sau ( avion al firmei, masina , cine platite etc.)
Pentru a fi ales concurentii trec o serie de probe reale din viata de zi cu zi. Sunt pusi sa organizese un eveniment pe un buget dat, sa isi aleaga liderul , sa vanda produse, sa vina cu idei , sa stranga bani, sa propuna oferte unor straini etc. Toate sunt facute pe bani ! Fiecare actiune are un buget. Mereu cineva plateste pentru esec!
La primele editii cea care asigura bugetul era una din companiile lui Trump dar intre timp destul de multe firme americane au descoperit aceasta emisiune ca un bun vehicol de product placement. Ultima pe lista Nescafe. Poate acum multi se uita cu invidie la acesta firma dar prin 1990 era gata, gata , sa dispara!
Remarcat intai prin investitiile sale de multe ori la limita legii si a riscului Donald Trump nu este doar cel mai cunoscut investitor din real estate-ul american ci potrivit unor ziaristi de moda si detinatorul cele mai proaste frezuri!
Tracand in viata prin multe si fiind la un moment dat aproape de faliment cu cateva miliarde de dolari datorii, Trump stie pe cine sa aleaga.
Interesanta este filosofia sa simpla si taioasa: seful este mereu vinovat!
Pentru ca jocul sa fie mai interesant participantii sunt impartiti in doua echipe care isi aleg cate un sef. Acesta poate fi dezavuat sau concediat.
Donald Trump este de parere ca daca seful nu stie ce vrea de la subalterni atunci nu stie ce vrea nici de la companie.
Cu toate ca in viata reala rar a concediat pe cineva, punand mare accent pe loialitatea angajatilor sai , e adevarat foarte bine platiti, Donald Trump este acum cel care decide cine pleaca acasa.
Nu este singur ci ajutat de doi colaboratori cu mare experienta in companiile sale.
Ideea acestei emisiuni a cucerit. Prezenta miliardarului si imaginea sa au constituit farmecul de la inceputuri. Acum motorul il reprezinta probele. Uneori ai impresia ca sunt create tocmai pentru a dezvalui caractere. Concurentii trec prin tensiuni si probleme, sunt presati de timp si de obiectivele care trebuiesc atinse.
E realitatea din lumea afacerilor aratata la o scara mai mica.
Principiul emisiunii este de genul : sa ii aruncam in apa sa vedem cine poate sa innoate!
Pentru romani emisiunea este imaginea competitivitatii in economia reala, fara moguli de presa , fara presedinti cu prietenii ascunse, fara ordonante de guvern cu dedicatie ! E lumea afacerilor in stare pura!
Mai nouă Mai veche