10 iun. 2007

UPC Rebranding

UPC Romania a intrat intr-un proces de rebranding, dupa ce o noua identitate globala a UPC a fost implementata in Olanda.
Principalul element vizual il constituie logoul. Langa vechile litere este acum o floare de lotus albastra care se deschide, simbol al al modernitatii si a unei noi viziuni. Floarea de lotus este cea care va capta atentia in timp ce literele vor fi scrise de dimensiuni mai mici si vor face identificarea de firma.
Floarea a fost creata de Venture Three si va fi implementata la nivel global.
In Romania procesul de rebranding va cuprinde modernizarea infrastructurii, a centrelor de relatii cu clientii, simplificarea modalitatilor de plata si a facturarii.
Prin toate acestea se spera in consolidarea pozitiei companiei si mai ales in integrarea partilor mostenite de la diversele firme inglobate in procesul de extindere nationala.
Sumele alocate sunt si ele destul de mari pentru un astfel de proces. Pentru noua identitate vizuala este vorba de 2 milioane de euro iar pentru partea tehnica de investitii de aproximativ 40 milioane euro.
Implementarea si adaptarea noii identitati vizuale pe piata autohtona revine companiei Foss Advertising precum si Re:ply. Cele doua au o bogata experienta incununata de succese.
Pana acum UPC s-a remarcat ca unul din primii jucatori pe piata televiziunii prin cablu, a telefoniei alternative si a televiziunii prin satelit. A cumparat retele din diferite orase ale tarii pe care apoi le-a integrat. Compania a mai trecut printr-un proces de branding atunci cand a adoptat pentru toate entitatile sale numele UPC.
Directia principala de actiune o constituie implementarea ofertelor tri-play prin care firma doreste sa devina un furnizor complex de date si servicii.
Implicarea in transmiterea de programe tv prin platforma digitala Focus Sat s-a facut tocmai in vederea globalizarii serviciilor si mentinerii in trendul pietei. Telefonia UPC este una din cele mai dinamice ale noilor operatori cu care se confrunta Romtelecom.
Odata cu acest proces de rebranding sa speram ca si problemele de care se plang consumatorii captivi UPC vor disparea. Nu de putine ori semnalul de internet s-a intrerupt iar telefonia a cazut. Interconectarea cu alte firme de telefonie aparute pe piata sa speram ca se va face mult mai repede decat pana acum iar viteza de reactie la plangerile clientilor va creste.
Nu in ultimul rand o posibila implementare a unui acord cu o serie de banci prin care sa se creasca numarul punctelor de acceptabilitate a facturilor UPC la plata in dauna punctelor proprii de incasare, de multe ori neprimitoare si aglomerate, ar fi binevenita.
Astept modificari si pe partea de legatura cu clientul, mai ales la call-centrele din provincie si de ce nu implementarea unui numar national valabil pe toate retelele de telefonie fixa si mobila pentru plangeri si relatii cu publicul.
Noua directie prin acest rebranding doreste sa ne faca sa descoperim o noua lume bazata pe trei elemente : televiziune-internet- telefonie si o singura companie UPC.
Sloganul „Descopera o noua lume” trebuie dupa rebranding sa sustina prin servicii investiile si mesajul. Altfel vom ramane in aceeasi lume pe care o stim si de care ne-am cam saturat.

Un comentariu:

cristina spunea...

deja se vad schimbari, mai ales in ceea ce priveste serviciul cu clientii. in ultimul timp, am auzit numai vorbe de bine despre ei. in plus, se pare ca in curand va fi posibil sa platim factura si on-line. asta nu poate decat sa ma bucure pt ca nu voi mai avea parte de cozi